ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام و سامسونگ با چیپ‌های ۵ نانومتری بازار موبایل را در دست می‌گیرند

کوالکام و سامسونگ قصد دارند با چیپ‌های 5 نانومتری خود، بازار پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده و سهم بازار بیشتری را نسبت به گذشته به نام خود بزنند. مدتی است هر دو ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

کوالکام و سامسونگ قصد دارند با چیپ‌های 5 نانومتری خود، بازار پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده و سهم بازار بیشتری را نسبت به گذشته به نام خود بزنند.

مدتی است هر دو شرکت کوالکام و سامسونگ روی توسعه جدیدترین و قدرتمندترین چیپ‌های 5 نانومتری خود کار می‌کنند. ماه گذشته، کوالکام اسنپدراگون 888 را رونمایی کرد و می 11 شیائومی، نخستین گوشی هوشمندی بود که با بهره‌مندی از این تراشه معرفی شد. انتظار می‌رود طی روزهای آتی گوشی هوشمند دیگری به نام iQOO 7 نیز با چیپ جدید کوالکام معرفی شود.

از سوی دیگر، سامسونگ هم بیکار ننشسته و چیپ 5 نانومتری اگزینوس 1080 این شرکت نیز برای نخستین بار روی گوشی‌های هوشمند سری ویوو X60 مورد استفاده قرار گرفت. به علاوه‌،‌ کره‌ای‌ها روی توسعه چیپ جدید دیگری به نام اگزینوس 2100 کار می‌کنند.

سامسونگ قرار است 25 دی‌ماه در رویداد آنپکد از پرچمداران سری گلکسی S21 رونمایی کند. انتظار می‌رود نسخه‌ای از این گوشی‌های هوشمند در برخی بازارها با چیپ اگزینوس 2100 عرضه شود. احتمالا سامسونگ در رویداد رونمایی گلکسی S21، اگزینوس 2100 را نیز معرفی خواهد کرد.

کوالکام و سامسونگ به شدت تلاش می‌کنند تا از کمرنگ‌تر شدن حضور هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا، به بهترین شکل استفاده کنند. پیش از این چیپ‌های اگزینوس سامسونگ تنها در گوشی‌های هوشمند همین شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما ظاهرا کره‌ای‌ها استراتژی‌های خود را تغییر داده و سایر تولیدکنندگان موبایل نیز می‌توانند گوشی‌های هوشمند خود را با چیپ‌های سامسونگ به بازار عرضه کنند.

با این وجود، در سه ماهه سوم 2020، مدیاتک توانست 31 درصد سهم بازار چیپ مجتمع موبایل را از آن خود کرده و صدرنشین شود. در حالیکه کوالکام با 29 درصد و هواوی های‌سیلیکون 12 درصد سهم بازار در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، سامسونگ و اپل نیز هر کدام 12 درصد سهم بازار چیپست را از آن خود کرده و در جایگاه چهارم و پنجم ایستادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی