ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ خانه‌داری را از همیشه ساده‌تر می کنند

سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 از سه ربات جدید رونمایی کرد که در انجام کارهای منزل به کاربر کمک کرده و نقش دستیار شخصی را بازی می‌کنند. یکی از از این ربات‌ها یک جاروبرقی هوشمند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 از سه ربات جدید رونمایی کرد که در انجام کارهای منزل به کاربر کمک کرده و نقش دستیار شخصی را بازی می‌کنند. یکی از از این ربات‌ها یک جاروبرقی هوشمند است که قابلیت تبدیل شدن به نگهبان منزل را داشته و از نیمه اول سال ۲۰۲۱ در آمریکا روانه بازار خواهد شد.

سامسونگ از سه ربات به نام‌های JetBot AI Plus (جاروبرقی)، Bot Care (دستیار شخصی) و Bot Handy (تمیز کننده و جابجا کننده اشیا) رونمایی کرد. JetBot 90 AI Plus که در نیمه نخست امسال در ایالات متحده به بازار عرضه می‌شود، در ظاهر شبیه یک ربات جاروبرقی معمولی است با این تفاوت که از هوش مصنوعی بهبودیافته برای تمیز کردن خانه بهره می‌برد.

JetBot 90 AI Plus

JetBot 90 AI Plus از هوش مصنوعی برای شناسایی و دسته‌بندی اشیا و تصمیم گیری در مورد بهترین مسیر تمیزکاری استفاده می‌کند. سنسورهای LiDAR و سه بعدی مانع از برخورد آن با موانع و سیم‌ها می‌شوند. کاربر می‌تواند اتاق‌هایی که باید تمیز شوند را مشخص کرده و پیشرفت ربات را از طریق اپ موبایل پیگیری کند.

JetBot حین قرارگیری در پایه شارژ مخزن زباله را به طور اتوماتیک تخلیه می‌کند بنابراین دیگر نیازی به آلوده کردن دستان نخواهد بود. این محصول همچنین به یک دوربین مجهز شده که به آن اجازه می‌دهد با استفاده از اپ SmartThings سامسونگ به نگهبان منزل تبدیل شود.

Bot Care (چپ) در کنار Bot Handy

سامسونگ همچنین از نسخه جدید ربات Bot Care رونمایی کرد که از هوش مصنوعی برای تشخیص و واکنش به رفتار کاربر استفاده می‌کند. این ربات زمانبندی برنامه‌های روزانه کاربر و عادت‌های او را ذخیره کرده و در طول روز برایش نوتیفیکیشن یادآوری ارسال می‌کند. این محصول تا حدی شبیه ربات فیلم WALL-E بوده و در قسمت سر آن نمایشگر تبلت مانندی قرار گرفته که برای چت‌های تصویری بکار می‌رود.

Bot Handy نیز قرار است نقش کمک دست را برای صاحب خانه بازی کند. این ربات با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت بلند کردن برخی از اشیا و همچنین تشخیص جنس آنها را دارد. این ربات با آگاهی از جنس اشیاء میزان فشاری که می‌توان به آنها وارد کرد را محاسبه کرده و آنها را بدون آسیب جابجا می‌کند. این ربات همچنین توانایی نظافت اتاق‌ها و مرتب کردن بشقاب‌ها پس از صرف وعده غذایی را دارد.

Bot Handy دارای یک بازوی رباتیک بوده و می‌تواند ارتفاع خود را کم و زیاد کند. همچنین قادر به انجام وظایفی مثل پر کردن لیوان، قرار دادن ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی و یا قرار دادن گل درون گلدان را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    فقط آخری، اگر واقعی باشه

مطالب پیشنهادی