ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف همکاری آمازون با پارلر، این شبکه اجتماعی را از دسترس خارج کرد

پارلر (Parler) پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ سفید موردتوجه زیادی قرار گرفت و البته شرکت‌ها همکاری خود با آن را قطع کردند. حالا این شبکه اجتماعی از دسترس خارج شده است. پارلر وضعیت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

پارلر (Parler) پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ سفید موردتوجه زیادی قرار گرفت و البته شرکت‌ها همکاری خود با آن را قطع کردند. حالا این شبکه اجتماعی از دسترس خارج شده است.

پارلر وضعیت مناسبی ندارد و پس از حذف اپ آن از اپ استور اپل و پلی استور گوگل، سرویس‌های وب آمازون (AWS) هم همکاری خود با این شبکه اجتماعی را قطع کرد. در کنار این کمپانی‌ها، شرکت‌های دیگر و همچنین وکلا هم همکاری خود با آن را متوقف کردند.

حالا این شبکه اجتماعی از دسترس خارج شده و دیگر آنلاین نیست. این موضوع نشان می‌دهد که پس از قطع دسترسی به سرورهای آمازون، پارلر نتوانسته شرکت دیگری را برای میزبانی سرویس خود پیدا کند و شرکت‌ها حاضر به همکاری با آن نیستند.

در حالی که مدیرعامل پارلر، «جان ماتز» در گذشته گفته بود این شبکه اجتماعی برای یک هفته از دسترس خارج می‌شود، بسیاری از رسانه‌ها به این موضوع اشاره دارند که ماتز به کاربران گفته که به احتمال زیاد این دوران بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

چندین ساعت پیش از اینکه پارلر از دسترس خارج شود، ماتز غول‌های فناوری را به مبارزه با آزادی بیان متهم کرده بود:

«آن‌ها برنده نخواهند شد. ما آخرین امید جهان برای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات هستیم.»

پارلر

پارلر در سال ۲۰۱۸ به عنوان جایگزینی برای توییتر راه‌اندازی شد. این شبکه اجتماعی امکان دنبال کردن پروفایل‌ها و نوشتن «Parley» بجای توییت را برای کاربران فراهم می‌کند. در ابتدا این شبکه اجتماعی موفق به جذب افراد محافظه‌کار و طرفداران راست افراطی شده بود، با این حال اخیرا افراد میانه‌رو هم به آن پیوسته بودند.

پارلر به ۱۲ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی اشاره می‌کند، در حالی که شرکت تحلیل اپ موبایل «Sensor Tower» تعداد کاربران را ۱۰ میلیون نفر اعلام کرده که ۸ میلیون نفر آن‌ها در ایالات متحده آمریکا قرار دارند. با این وجود پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ کنگره و همچنین حذف حساب شخصی ترامپ از توییتر، شمار کاربران پارلر افزایش پیدا کرد. حالا باید منتظر ماند و دید این شبکه اجتماعی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد یا اینکه به کار خود پایان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    مهم اینه که اینترنت وصله،
    اینترنت رو قطع نکردن
    فقط حساب ها رو بستن، میشه با اینترنت بشینی نتفلیکس ببینی اینا،

    • آریا
      آریا | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      مهم اینه که کی بسته و مال چه کسی رو

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    اینجوری خفت میکنن اگه بخوای جلوی فدرال رزروی ها وایستی

مطالب پیشنهادی