ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر راه: مخالف بازگشت قیمت به آگهی‌های فروش مسکن در سایت‌ها هستم

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به بازگشت قیمت خرید و فروش مسکن به سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی اعلام کرده شدیدا مخالف این موضوع بوده و پیگیر لغو رفع این محدودیت است.: شدیدا مخالف درج ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۰

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به بازگشت قیمت خرید و فروش مسکن به سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی اعلام کرده شدیدا مخالف این موضوع بوده و پیگیر لغو رفع این محدودیت است.: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم و حتما پیگیر لغو رفع محدودیت خواهم بود.

«محمد اسلامی» در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به اینکه آیا بازگشت آگهی های فروش مسکن با هماهنگی و موافقت وزارت راه و شهرسازی است؟ اعلام کرده که شخصا شدیدا مخالف بازگشت قیمت‌ها به این سایت‌ها است: «چرا که قیمت ها بدون مبنا و توهم زا درج می شود.»

اسلامی درباره اینکه وزارت راه چه تدبیری برای جلوگیری از رفع محدودیت درج آگهی های فروش خواهد داشت، گفت: «حتما پیگیر از سرگیری ممنوعیت درج آگهی مسکن خواهیم بود. قیمت‌های توهم‌زا نباید موجب افزایش قیمت مسکن شود آن هم در شرایطی که قیمت مسکن در ماه گذشته رشدی نداشته و به مرحله تثبیت رسیده است.»

طی چند روز گذشته و پس از حدود ٨ ماه، درج قیمت خودرو و مسکن در آگهی‌های فروش از سر گرفته شد. بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس بر این باورند که حذف قیمت‌ها از پلتفرم‌های اینترنتی تاثیری در قیمت بازار نداشته و گزار‌ش‌های آماری متعددی نیز این موضوع را تا حد زیادی تایید می‌کند. مسئولین این سایت‌ها نیز پیش‌تر در گفتگو با دیجیاتو اذعان داشتند که اتحادیه خودرو نگاهی همسو با سایت‌ها دارد و موافق بازگشت قیمت‌ها است ولی اتحادیه مسکن روی خوشی به این مساله نشان نمی‌دهد. «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار در پاسخ به چرایی این مخالف از سوی اتحادیه مسکن و وزارت راه گفته بود که «با درج قیمت‌ها روی دیوار عملا بسیاری از املاکی‌های فیزیکی کارشان دوباره کساد می‌شود و این حوزه به خطر می‌افتد. هرچند باید بگویم بسیاری از املاکی‌های که با علم روز خودشان را تطبیق داده‌اند از طریق دیوار فروششان را چندین برابر کرده‌اند و خواهان بازگشت قیمت‌ها از ما هستند.»

از اواخر اردیبهشت ماه امسال و بعد از ماه‌ها تلاش وزارت راه و به دستور دادستانی با هدف جلوگیری از التهاب و قیمت گذاری در بازار مسکن قیمت فروش مسکن از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شد. در آن زمان قیمت مسکن در ماه‌های فروردین و اریبهشت با وجود تعطیلی بنگاه‌های املاک به شدت بالا رفته بود و گمانه‌زنی‌ها حکایت از این داشت که مقصر این امر، سایت‌ها هستند.

در شهریورماه امسال دادستانی اعلام کرد افرادی که قصد درج آگهی در سامانه های فروش مسکن و خودرو را دارند باید در سامانه "امتا" (احراز مشتریان تجارت الکترونیکی) احراز هویت شوند و این همکاری تا به امروز آنطور که باید، شکل نگرفته است. با تمام این تفاصیل و حواشی پیش آمده، همانطور که گفته شد در نهایت طی چند روز گذشته، قیمت‌های فروش مسکن و خودرو به پلت‌فرم‌های آگهی آنلاین بازگشته است و باید دید که وزارت راه دوباره کاری می‌کند که این قیمت‌ها حذف شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ozone
    ozone | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    باز هم پاک کردن صورت مسئله! این طوری خودشان آمار می سازند و افزایش قیمت ها را مخفی میکنند! بی خبر از این که وقتی قیمتها هم معلوم نباشند خرید و فروش کمتر میشود و رکود اقتصادی بیشتر میشود.

مطالب پیشنهادی