ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایزوسل HM3
تکنولوژی

نگاهی به قابلیت‌های پیشرفته حسگر دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

شاید تصور کنید حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا دقیقا مشابه همان حسگری است که در گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۰ اولترا به کار رفته اما در عمل شاهد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شاید تصور کنید حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا دقیقا مشابه همان حسگری است که در گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۰ اولترا به کار رفته اما در عمل شاهد حسگری جدید در اس ۲۱ اولترا هستیم. در این مطلب قصد داریم به قابلیت‌های پیشرفته این حسگر نگاهی داشته باشیم.

سامسونگ در هفته گذشته از گلکسی اس ۲۱ اولترا 5G به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی از سری گلکسی اس ۲۱ رونمایی کرد. مشابه کهکشانی‌های قدیمی‌تر سامسونگ این بار هم دوربین یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های گوشی بود.

سامسونگ در اس ۲۰ اولترا و نوت ۲۰ اولترا از حسگر ایزوسل HM1 استفاده کرده بود گلکسی اس ۲۱ اولترا از حسگر جدیدتر ایزوسل HM3 بهره می‌برد که بهبود‌های از جمله HDR بهتر و کارایی بالاتر فوکوس خودکار و عملکرد بهتر در نور کم شامل حال‌ش شده است.

ایزوسل HM3
تفاوت تعداد رنگ‌ها در عمق رنگ ۱۲ بیتی ایزوسل HM3 در مقایسه با عمق رنگ ۸ و ۱۰ بیتی

قابلیت «Smart ISO Pro» در این حسگر یک تکنولوژی HDR است که به کمک آن، به طور همزمان یک عکس با ایزوی بالا و یک عکس دیگر با ایزوی پایین ثبت می‌شود. در نهایت این دو عکس در یک عکس ۱۲ بیتی با هم ترکیب می‌شوند. عکس ۱۲ بیتی به این معنی است که یک تصویر خام تولید می‌گردد که ۶۴ برابر داده‌های بیشتری نسبت به عکس ۱۰ بیتی دارد؛‌ یعنی حدود ۶۸ میلیارد رنگ به جای یک میلیارد در عکس ۱۰ بیتی.

در روش های HDR معمول چندین عکس از سوژه ثبت می‌شود و بعد با ترکیب آنها یک تصویر نهایی با نور متعادل‌تر تولید می‌شود که در نهایت گاه تار شدن تصویر یا اِشکال در ثبت سوژه‌های متحرک را به همراه دارد. به ادعای سامسونگ روش جدیدی که بر دو تصویر با ایزوی متفاوت مبتنی است از این دو مشکل جلوگیری می‌کند.

ایزوسل HM3

حسگر 1/1.33 اینچی دوربین اصلی شامل ۱۰۸ میلیون پیکسل (با رزولوشن ۱۲۰۰۰ در ۹۰۰۰ پیکسل) است. تکنولوژی «Nonapixel Bayer» با ترکیب هر ۹ پیکسل تحت یک پیکسل بزرگتر ۲.۴ میکرونی امکان ثبت عکس‌های با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی را فراهم می‌کند تا در نور کم تصاویر با کیفیت‌تری ثبت شود.

سنسور ایزوسل HM3 همچنین به قابلیت نویز کم مجهز شده که حساسیت به نور را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. به این ترتیب در شرایط نوری مناسب می‌تواند خروجی عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی را بهبود دهد. «Super PD Plus» ویژگی دیگری است که به لطف آن لنزهای ظریف دیگری به المان‌های تشخیص فاز (ویژه فوکوس خودکار) اضافه شده‌اند. این لنزها به فوکوس دقیق‌تر کمک می‌کنند و کارایی المان‌های دیگر را ۵۰ درصد بهبود می‌دهند. در نتیجه دوربین می‌تواند حتی در تاریکی هم به خوبی سوژه‌های متحرک را دنبال کند.

اما ایزوسل HM3 در فیلم‌برداری هم قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد. این حسگر امکان فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 4K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و نیز 1080p و ۲۴۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر می‌گذارد. البته باید اشاره کنیم که این حسگر در دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا به حداکثر رزولوشن 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه محدود شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • balck bird
    balck bird | ۲۸ دی ۱۳۹۹

    دنیای گوشی های هوشمند مدیون سونی اپل سامسونگ هستند و خواهند بود،در حال حاضر سامسونگ و اپل خیلی خیلی خیلی از بقیه جلوتر هستند ،این دوتا شرکت مث پدر میشینن و بازی بچهاشون که سایر کمپانی ها اللخصوص تمام شرکت های بنجل چینی هستند رو نگاه میکنن و لذت میبرن

مطالب پیشنهادی