ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

دانلود روزانه سیگنال و تلگرام دو برابر واتس‌اپ: فیسبوک به سراغ تبلیغات در روزنامه‌ها رفت

واتس‌اپ تقریبا یک هفته پیش از تغییر سیاست‌های خود خبر داد؛ اتفاقی که باعث مهاجرت شمار بالایی از کاربران به پیام‌رسان‌های دیگر مانند سیگنال و تلگرام شد. پس از این موضوع، واتس‌اپ سعی در شفاف‌سازی سیاست‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

واتس‌اپ تقریبا یک هفته پیش از تغییر سیاست‌های خود خبر داد؛ اتفاقی که باعث مهاجرت شمار بالایی از کاربران به پیام‌رسان‌های دیگر مانند سیگنال و تلگرام شد. پس از این موضوع، واتس‌اپ سعی در شفاف‌سازی سیاست‌های جدیدش کرد و همچنین اعمال آن را سه ماه به تعویق انداخت. با این حال میزان دانلود سیگنال و تلگرام نسبت به واتساپ افزایش چشمگیری داشته و این پیام‌رسان تصمیم گرفته دوباره برای جلوگیری از ریزش کاربرانش تلاش کند.

واتس‌اپ به علت پشتیبانی از رمزگذاری سرتاسری، یک پیام‌رسان امن محسوب می‌شود که البته نسبت به برنامه‌هایی مانند سیگنال اطلاعات بیشتری از کاربران جمع‌آوری می‌کند. واتس‌اپ چند وقت پیش اعلام کرد سیاست‌های خود را تغییر می‌دهد و داده‌هایی را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارد که همین موضوع باعث انتقادهای زیادی شد و کاربران به سمت پیام‌رسان‌های دیگری حرکت کردند.

میزان دانلود روزانه واتس‌اپ، اکنون با افت شدید تقریبا به ۱ میلیون رسیده که نصف سیگنال و تلگرام است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، میزان دانلود روزانه تلگرام و سیگنال به ۲ میلیون افزایش پیدا کرده. در حالی پیش از اعلام سیاست‌های جدید اختلاف میزان دانلود میان پیام‌رسان‌های مختلف تقریبا ثابت بود، حالا این روند تغییرات چشمگیری را تجربه کرده. سیگنال که تقریبا یک ماه پیش تنها روزانه ۵۰ هزار بار دانلود می‌شد، حالا میزان دانلود آن تقریبا به ۲ میلیون بار در روز رسیده است.

در حقیقت از زمانی که واتس‌اپ تغییر سیاست‌هایش را اعلام کرد، دانلود روزانه پیام‌رسان‌های سیگنال و تلگرام افزایش چشمگیری را تجربه کرد و پیام‌رسان تحت مالکیت فیسبوک کمتر مورد توجه قرار گرفت. میزان دانلود سیگنال در این مدت افزایش ۴۰۰۰ درصدی را تجربه کرده، البته این پیام‌رسان دیگر در فروشگاه‌های اپ ایران وجود ندارد. شمار کاربران تلگرام هم در این مدت از ۵۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

استقبال بالای کاربران از سیگنال و تلگرام باعث شده واتس‌اپ به سختی تلاش ‌کند تا از ریزش کاربرانش جلوگیری کند و در جدیدترین اقدام، با بروزرسانی استاتوس سعی کرده به برخی شایعات نسبت به سیاست‌های جدیدش پاسخ دهد. این تلاش تفاوت چندانی با شفاف‌سازی گذشته ندارد و می‌خواهد دوباره به کاربران گوشزد کند که به حفظ حریم خصوصی پایبند است.

واتس‌اپ

این پیام‌رسان گفته به علت رمزگذاری سرتاسری نمی‌تواند پیام‌های کاربران را بخواند یا به آن‌ها گوش دهد، موقعیت آن‌ها را به اشتراک نمی‌گذارد و مخاطبین کاربران را هم در اختیار فیسبوک قرار نمی‌دهد.

واتس‌اپ

واتس‌اپ به چنین کاری بسنده نکرده و در بزرگترین بازار خود یعنی هند به سراغ روزنامه‌های مطرح رفته. در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌های پرفروش هند، تبلیغ این پیام رسان مبنی بر احترام و محافظت از حریم خصوصی کاربران به چشم می‌خورد. طبق این تبلیغ، سیاست‌های جدید روی حریم خصوصی کاربران و اعضای خانواده آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد و تنها مربوط به تعاملات با کسب و کارها می‌شود.

واتس‌اپ

با وجود چنین تلاشی، واتس‌اپ نسبت به پیام‌رسان‌های دیگر متادیتا بسیار بیشتری جمع‌آوری می‌کند که البته از فیسبوک مسنجر کمتر است. سیگنال هیچ داده شخصی از کاربران جمع‌آوری نمی‌کند و به علت امنیت بالای خود مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

انتظار می‌رود در آینده واتس‌اپ برای جلوگیری از ریزش بیشتر کاربرانش و عدم مهاجرت آن‌ها به سیگنال و تلگرام، هزینه‌های بازاریابی خود را افزایش دهد. باید منتظر ماند و دید در ماه‌های آینده واتس‌اپ تا چه تعداد از کاربران خود را از دست می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • F99Sh
    F99Sh | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    من چند روزه برای اتصال به سیگنال نیاز به فیلترشکن دارم و وقتی در سایت شکن آدرس رو بررسی کردم ، نوشته بود که ، سیگنال ایران رو تحریم کرده !!!؟؟ صحت داره ؟!

  • k.jannati2017@gmail.com
    k.jannati2017@gmail.com | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    فقط روبیکا

  • محمد هاشمی
    محمد هاشمی | ۳۰ دی ۱۳۹۹

    خدایی تلگرام ی چیز دیگست، ی برنامه کامل با کلی امکانات

  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۲۹ دی ۱۳۹۹

    بره به زباله دان تکنولوژی...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی