ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیریت کامل آشپزخانه با ربات هوشمند ۳۴۰ هزار دلاری Moley [تماشا کنید]

ربات‌های هوشمند آشپزخانه استارتاپ انگلیسی «Moley» (مولی) می‌توانند مدیریت کل آشپزخانه را از صفر تا صد یعنی از طبخ غذا گرفته تا سرو و در نهایت شستن ظرف‌ها برعهده بگیرند. کامل‌ترین ربات این شرکت با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

ربات‌های هوشمند آشپزخانه استارتاپ انگلیسی «Moley» (مولی) می‌توانند مدیریت کل آشپزخانه را از صفر تا صد یعنی از طبخ غذا گرفته تا سرو و در نهایت شستن ظرف‌ها برعهده بگیرند. کامل‌ترین ربات این شرکت با قیمت ۳۴۰ هزاری، در حین طبخ غذا به ممنوعیت‌های غذایی، سلیقه و رژیم درمانی کاربر نیز توجه می‌کند.

استارتاپ مولی در سال ۲۰۱۵ نمونه اولیه ربات هوشمند مخصوص آشپزخانه خود را به نمایش گذاشت. از آن زمان تاکنون این شرکت در زمینه طراحی و توسعه آشپزخانه رباتیکی و کاملا هوشمند فعالیت می‌کند تا کاربران بتوانند با ربات‌های هوشمند این شرکت،  مدیریت کامل آشپزخانه را به ربات‌ها بسپارند.

یکی از تفاوت‌های ربات‌های هوشمند مولی با ربات سایر شرکت‌ها همچون «Creator» و «Picnic» در این است که مولی روی ربات مخصوص آشپزی برای کاربران خانگی تمرکز کرده است؛ حال آنکه سایر شرکت‌ها عموما روی هوشمند سازی آشپزخانه‌های تجاری فعالیت می‌کنند.

ربات مخصوص آشپزخانه مولی دارای دو بازوی رباتیکی قدرتمند است که می‌تواند اجسام مختلف موجود در آشپزخانه را لمس کرده و در اصل برای برداشتن اجسام از این بازوهای قدرتمند و دستان خود کمک می‌گیرد. ربات روی سیستم یکپارچه ریلی قابلیت حرکت کردن به سمت جلو و عقب را دارد.

دستان قدرتمند این ربات توسط یکی از شرکت‌ها متخصص آلمانی به نام «Schunk» ساخته شده است که با مهارت خاصی می‌تواند قابلمه‌ها، ماهی‌تابه و ظروف مختلفی که به سفارش استارتاپ مولی ساخته شده‌‌اند را بردارد.

ربات هوشمند با ظرافت خاصی،‌ با کمک دوربین‌ها و حسگرهای نوری که در قسمت‌های مختلف بدنش تعبیه شده،‌ مواد اولیه را انتخاب، مخلوط و در نهایت غذا را طبخ کرده و سپس آماده سرو می‌کند. ربات هوشمند پس از سرو غذا ظروف کثیف را جمع کرده و صفر تا صد کارهای مربوط به طبخ، سرو و شستشوی ظروف را به تنهایی انجام می‌دهد.

کافی است سرآشپز دستورالعمل گام به گام طبخ غذایی خاص را مشخص و به سیستم کامپیوتری بدهد. مولی مرحله به مرحله پیش می‌رود تا غذای مورد نظر سرآشپز را آماده کند. شرکت تولید کننده ربات آشپزخانه مولی قصد دارد بیش از ۵۰۰۰ دستور آشپزی را روی مولی فعال کند تا کاربران خانگی به راحتی بتوانند از این ربات استفاده کنند.

کاربران می‌توانند از طریق نمایشگر لمسی دستورات لازم را به مولی بدهند. سیستم آشپزی مولی قابلیت‌های خوب دیگری نیز دارد. مثلا کاربران می‌توانند برخی پارامترها مانند ممنوعیت‌های غذایی، رژیم‌های غذایی و سلیقه خود را به مولی اطلاع بدهند تا در ضمن طبخ غذا به این موارد توجه کند.

مدل ربات Moley R با قیمت ۳۳۸ هزار دلار و مدل ساده‌تر آن یعنی Moley X با قیمت ۱۳۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. مولی انتظار دارد در سال ۲۰۲۱ بتواند ربات‌های خود را به محصولات تجاری قابل عرضه در بازار تبدیل کند تا کاربران خانگی و رستوران‌ها بتوانند از چنین امکانی بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    شما املتی که خودت میزنی و با اونی که این زبون بسته میزنه نمیتونی مقایسه کنی، پدسسسگگگگ املت قهوه خونه ای یه چی دیگه اس

  • linkin park
    linkin park | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    املت و نیمرو هم بلد نیست درست کنه. غذاهاش جنگلی بود

  • molavy
    molavy | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    خخخخ، اینکه همه چیز آماده رو فقط با هم قاطی می‌کرد هم میزد
    اصل کار درست کردن غذا آماده کردن مواد هستش، رنده کردن و پوست گرفتن و. . .

مطالب پیشنهادی