ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی اسپیس ایکس در بازیابی مجدد راکت فالکون ۹ [تماشا کنید]

اسپیس ایکس در هفدهمین دور از پرتاب ماهواره‌های استارلینک برای اولین بار از یک بوستر فالکون ۹ استفاده کرد که برای هشتمین بار راهی فضا شده بود. با پرتاب موفق این راکت تعداد ماهواره‌های استارلینک ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اسپیس ایکس در هفدهمین دور از پرتاب ماهواره‌های استارلینک برای اولین بار از یک بوستر فالکون ۹ استفاده کرد که برای هشتمین بار راهی فضا شده بود. با پرتاب موفق این راکت تعداد ماهواره‌های استارلینک در فضا از هزار دستگاه عبور کرد.

اسپیس ایکس نخستین ماهواره‌های خود در سال ۲۰۲۱ را راس ساعت ۰۸:۰۲ دقیقه به وقت محلی از فلوریدا روانه فضا کرد. محموله مورد نظر طبق برنامه حدود یک ساعت پس از پرتاب در مدار قرار گرفت تا شبکه ماهواره‌های این راکت با عبور از ۱۰۰۰ دستگاه بیش از پیش گسترش یابد. بوستر مرحله اول فالکون ۹ نیز که پیش از این برای هفت بار با موفقیت بازیابی شده بود، برای هشتمین بار با موفقیت فرود آمد تا رکوردی جدید در این زمینه به ثبت برسد.

رکورد قبلی اسپیس ایکس برای بازیابی و استفاده مجدد از یک راکت ۵۱ روز بود اما این بوستر ۳۸ روز قبل در ماموریت «Sirius XM-7» مورد استفاده قرار گرفته که نشان دهنده ارتقای توانایی‌های این شرکت فضایی در استفاده دوباره از بوسترها است.

سطح استفاده مجدد از بوسترهای فالکون ۹ به همین جا ختم نخواهد شد و این کمپانی می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از یک بوستر راکت فالکون ۹ دستکم تا ۱۰ بار استفاده کند؛ چرا که با هر بار بازیابی موفق هزینه قابل توجهی در انجام ماموریت‌های فضایی صرفه جویی می‌شود.

یکی دیگر از نقاط تمایز این ماموریت به فرود در شرایطی بازمی‌گردد که طی آن سرعت وزش باد از آستانه تعریف شده برای فرودهای قبلی بالاتر بود. با توجه به موفقیت این ماموریت اسپیس ایکس می‌تواند سطح شرایط مجاز برای فرود بوستر را بالاتر از معیارهای قبلی تعریف کرده و با سرعت بیشتری ماموریت‌های پرتاب و فرود خود را اجرا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی