ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های اندرویدی کارکرده دو برابر آیفون‌ها دچار افت قیمت می‌شوند

گوشی‌های اندرویدی زودتر ارزش خود را در بازار از دست می‌دهند یا گوشی‌های آیفون؟ در واقع پس از خرید یک گوشی اندرویدی، قیمت آن با گذشت زمان چند درصد افت می‌کند؟ برخی گوشی‌های هوشمند حتی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

گوشی‌های اندرویدی زودتر ارزش خود را در بازار از دست می‌دهند یا گوشی‌های آیفون؟ در واقع پس از خرید یک گوشی اندرویدی، قیمت آن با گذشت زمان چند درصد افت می‌کند؟

برخی گوشی‌های هوشمند حتی پس از آنکه ماه‌ها توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما هنوز در بازار دست دوم فروش خوبی دارند. با افزایش قیمت موبایل در بازار، برخی کاربران تمایل به خرید گوشی‌های کارکرده دارند. وب‌سایت «BankMyCell» با انتشار گزارشی قصد دارد به چنین کاربرانی کمک کند تا بتوانند گوشی هوشمند مناسب و با قیمت معقولی را خریداری کنند.

این وب‌سایت با بررسی قیمت 310 گوشی کارکرده، اطلاعات جالبی در مورد افت قیمت گوشی‌ها و میزان استهلاک آنها منتشر کرده که بر اساس آن گوشی‌های اندرویدی دو برابر سریع‌تر از گوشی‌های آیفون ارزش خود را از دست می‌دهند.

بررسی‌های انجام شده در بازار نشان می‌دهد که بعد از گذشت چهار سال، گوشی‌های آیفون به صورت متوسط 66.43 درصد ارزش اولیه و گوشی‌های اندرویدی 81.11 درصد ارزش اولیه خود را از دست می‌دهند.

همین گزارش ادعا می‌کند که گوشی‌های اندرویدی با قیمت 350 دلار یا کمتر از آن در سال اول نیمی از ارزش خود را از دست می‌دهند. در واقع ارزش گوشی‌های ارزان قیمت مارک‌های محبوبی همچون سامسونگ، موتورولا، ال جی، HTC و گوگل به طور متوسط حدود 52.61 درصد در سال 2019 و 2020 افت کرده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی این وب‌سایت، 9 ماه پس از عرضه گلکسی S20 اولترا، بهای نسخه کارکرده آن 64.71 درصد قیمت اولیه بوده است. این در حالی است که در همین بازه زمانی افت قیمت گوشی کارکرده آیفون 11 پرو مکس نسبت به دستگاه نو در حدود 32.22 درصد اعلام شده است.

البته داستان برای همه آیفون‌ها یکسان نیست و برای مثال قیمت گوشی کارکرده آیفون SE 2020 بعد از تنها 8 ماه حدود 38.32 درصد افت پیدا می‌کند.

قیمت گوشی‌های هوشمند کارکرده اندرویدی با قیمت 350 دلار یا کمتر از آن در سال اول حدود 52.61 درصد، در سال دوم در حدود 73.61 درصد، در سال سوم حدود 85.15 درصد و در نهایت در سال چهارم حدود 94.90 درصد نسبت به قیمت اولیه افت می‌کند.

برای مثال قیمت گوشی هوشمند کارکرده سامسونگ گلکسی A50 پس از حدود دو سال نسبت به نسخه نو در حدود 79.94 درصد افت می‌کند. قیمت گوشی کارکرده موتورولا G7 نیز در عرض نه ماه از تاریخ رونمایی با افت  79.17 درصدی و در عرض یکسال با افت 61.97 درصدی روبرو بود.

قیمت گوشی‌های پیکسل گوگل نیز عموما بعد از گذشت یکسال در حدود 40.17 درصد افت می‌‌کند. در این گزارش گفته شده که کاربرانی که یکی از 10 گوشی پر فروش پیکسل گوگل را خریداری کرده‌اند با گذشت حدود 12 ماه، قیمت دستگاه آنها 40.17 درصد کاهش پیدا می‌کند.

آمارهای این وب‌سایت نشان می‌دهد بیشترین افت قیمت مربوط به گوشی‌های HTC‌ بوده است که قیمت آنها در عرض یکسال در حدود 53.08 درصد افت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی