ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام هواپیماهای بوئینگ تا سال ۲۰۳۰ بطور ۱۰۰ درصد با سوخت‌های پایدار پرواز می‌کنند

بوئینگ می‌خواهد هواپیماهایش تا یک دهه آینده آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند و در همین راستا به تازگی اعلام کرده تمام هواپیماهای آن تا سال ۲۰۳۰ بطور کامل با سوخت‌های پایدار پرواز خواهند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

بوئینگ می‌خواهد هواپیماهایش تا یک دهه آینده آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند و در همین راستا به تازگی اعلام کرده تمام هواپیماهای آن تا سال ۲۰۳۰ بطور کامل با سوخت‌های پایدار پرواز خواهند کرد.

طبق گفته این کمپانی، استفاده از سوخت‌های پایدار امن‌ترین و قابل اندازه‌گیری‌ترین راه‌حل برای کاهش میزان انتشار کربن توسط صنعت هوانوردی در دهه‌های آینده است. تصمیم اخیر بوئینگ یک قدم ضروری برای این صنعت محسوب می‌شود که می‌خواهد میزان انتشار کربن خود را تا سال ۲۰۵۰ به نصف برساند.

سوخت‌های پایدار برای هوانوردی از روغن‌های گیاهی، چربی‌های حیوانی، زباله‌های کشاورزی و جنگل‌‌داری، زباله‌های غیرقابل بازیافت خانگی و منابع دیگر ساخته می‌شوند. بوئینگ در بیانیه خود به این موضوع اشاره داشته که در گذشته توانسته پروازها‌ی آزمایشی با ۱۰۰ درصد سوخت‌ پایدار را با موفقیت انجام دهد.

در سال ۲۰۱۸ «FedEx 777 Freighter» به اولین هواپیمایی تبدیل شد که توانست بدون ترکیب سوخت معمولی پرواز کند و بخشی از برنامه «ecoDemonstrator» بوئینگ بود.

بوئینگ

در حال حاضر مقررات به گونه‌ای است که هواپیماها می‌توانند از سوختی استفاده کنند که حداکثر ۵۰ درصد آن را سوخت‌های پایدار تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد دیگر سوخت جت مرسوم است. بوئینگ به همراه دیگر کمپانی‌ها در حال تلاش برای تغییر این موضوع هستند و می‌خواهند امن بودن استفاده کامل از سوخت‌های پایدار را نشان ‌دهند.

«کریس ریموند»، مدیر ارشد پایداری این کمپانی در بیانیه‌ای گفته:

«با سابقه طولانی در نوآوری برای سوخت‌های پایدار صنعت هوانوردی، پرواز هواپیماها با ۱۰۰ سوخت پایدار باعث پیشبرد قابل توجه تعهد عمیق بوئینگ به نوآوری و بهتر کردن جهان می‌شود. سوخت‌های پایدار هوانوردی ثابت شده‌اند، هر روز استفاده شده‌اند و بزرگترین پتانسیل را برای کاهش انتشار کربن در آینده نزدیک و بلندمدت دارند.»

بوئینگ در سال‌های اخیر به علت سقوط‌های مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس در صدر اخبار قرار گرفته و البته با پرداخت مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار به اتهامات جزایی پایان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی