ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری جدید موتورولا موبایل را از راه دور شارژ می‌کند [تماشا کنید]

تنها چند ساعت پس از رونمایی شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم خود، موتورولا هم ویدیویی را از تکنولوژی مشابهی منتشر کرد که ۲ موبایل را از فاصله یک متری بدون نیاز به کابل شارژ می‌کند. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

تنها چند ساعت پس از رونمایی شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم خود، موتورولا هم ویدیویی را از تکنولوژی مشابهی منتشر کرد که ۲ موبایل را از فاصله یک متری بدون نیاز به کابل شارژ می‌کند.

تردیدی نیست که آینده شارژر به سوی راهکارهای بی‌سیم پیش می‌رود که در آن پدهای ابتدایی فعلی جایی ندارند. از اینرو شرکت‌های بزرگ سرگرم توسعه روش‌های واقعا بی‌سیم بوده و برای تبدیل شدن به نخستین تولیدکننده این فناوری در سطح کاربردی با هم به رقابت می‌پردازند. دو شرکت پیشتاز در این زمینه شیائومی و موتورولا هستند که اولی ساعاتی قبل از فناوری Mi Air Charge رونمایی کرد و حالا دومی هم با انتشار ویدیویی دستاوردهای خود در این زمینه را به رخ کشیده است.

یکی از مدیران اجرایی این شرکت در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» ویدیویی از نمونه اولیه ایستگاه شارژ بی‌سیم «موتورولا وان هایپر» منتشر کرده است. همانطور که در ویدیوی فوق می‌بینید، دو موبایل در فاصله ۸۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری این ایستگاه به صورت بی‌سیم انرژی را دریافت می‌کنند. موبایل‌ها ظاهرا از مدل اج این شرکت هستند اما مشخص نیست برای سازگاری با این روش چه تغییرات خاصی روی آنها صورت گرفته و آیا اساسا نیاز به اصلاح آنها وجود داشته یا خیر.

در ادامه می‌بینیم که چگونه با قرار دادن دست در برابر ایستگاه فرایند شارژ متوقف می‌شود. احتمالا دلیل پیاده‌سازی این روش این است که در صورت قرار گرفتن افراد در برابر ایستگاه، فرایند ارسال امواج به خاطر جلوگیری از خطرات احتمالی سلامتی متوقف شود.

موتورولا برخلاف شیائومی جزییات نحوه کارکرد این فناوری را اعلام نکرده است. این شرکت علی‌رغم اینکه نظر کاربران را در مورد استفاده از این فناوری در موبایل‌های آتی شرکت جویا شده اما در مورد احتمال ارائه آن حرفی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali rezaie
    ali rezaie | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    متاسفانه فناوری بسیار مضری هست چون توان الکتریکی رو منتقل میکنه و از امواج وای فای و شبکه های موبایل خیلی قوی تره
    شارژ بیسیم فقط در همین نوع فعلی خوب هست که فقط وقتی گوشی رو روی شارژر قرار میدن شارژ میشه
    میترسم از این که شرکت ها به علت جذاب بودن این قابلیت اونو به کار بگیرن

مطالب پیشنهادی