ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف فروش خودروهای بنزینی توسط جنرال موتورز تا سال 2035

جنرال موتورز قصد دارد تا سال 2035 تمامی مدل‌های سبک خود را با پیشرانه‌های پاک راهی نمایندگی‌های فروش کند. در کنار این، خودروساز بزرگ آمریکایی می‌خواهد آلاینده‌های کربنی ناشی از فعالیت خود را تا سال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

جنرال موتورز قصد دارد تا سال 2035 تمامی مدل‌های سبک خود را با پیشرانه‌های پاک راهی نمایندگی‌های فروش کند. در کنار این، خودروساز بزرگ آمریکایی می‌خواهد آلاینده‌های کربنی ناشی از فعالیت خود را تا سال 2040 به صفر برساند. برای دستیابی به این اهداف، جنرال موتورز محصولات سبک خود را با پیشرانه‌ الکتریکی یا دیگر تکنولوژی‌های سبز عرضه خواهد کرد. این دسته شامل انواع خودروهای سواری، کراس‌اوورها، پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای فول‌سایز می‌شود.

توقف فروش خودروهای بنزینی توسط جنرال موتورز

خودروهای برقی نقش پررنگی در آینده جنرال موتورز خواهند داشت، طوری که 30 درصد از تولیدات این شرکت برای بازارهای جهانی تا سال 2025، برقی خواهد بود. این رقم برای مدل‌های مخصوص آمریکا 40 درصد پیش‌بینی شده است.

اگر همه چیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، جنرال موتورز تا سال 2035 گازهای آلاینده را از خودروهای تجاری سبک خود حذف خواهد کرد. تحقق این هدف نیازمند بودجه هنگفتی است، به همین خاطر جنرال موتور در 5 سال آینده 27 میلیارد دلار برای توسعه اتومبیل‌های برقی و البته تکنولوژی خودران صرف خواهد کرد.

با آنکه کمپانی با سابقه آمریکایی برای برقی‌سازی محصولات خود سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده، ولی بهبود راندمان مدل‌های درون‌سوز، بخشی از استراتژی آن در میان‌مدت خواهد بود. ارتقای عملکرد ایرودینامیک، کاهش وزن، بهره‌گیری حداکثری از گیربکس‌های بهینه‌تر و موتورهای کم‌حجم‌تر در کنار تکنولوژی‌هایی مثل سیستم استارت/استاپ از جمله راهکارهای اصلی جنرال موتورز در راستای تحقق این استراتژی به شمار می‌روند.

خودروهای برقی تا حد معینی می‌توانند جنرال موتورز را در به صفر رساندن آلاینده‌های کربنی کمک کنند، چرا که دستیابی به چنین هدفی در گرو سبز بودن تمامی فرایندهای تولید است. به همین جهت جنرال موتورز حساب ویژه‌ای روی منابع تجدیدپذیر باز کرده و می‌خواهد انرژی مورد نیاز همه کارخانه‌های موجود در خاک آمریکا را تا سال 2030 و کارخانه‌های واقع در سایر کشورها را تا سال 2035 از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

جنرال موتورز کربن‌زدایی از زنجیره تامین و گسترش زیرساخت‌های لازم برای فراگیر شدن مدل‌های برقی را نیز در دستور کار قرار داده است. این شرکت در نظر دارد 2,700 ایستگاه‌ شارژ سریع را تا سال 2025 با همکاری EVgo راه‌اندازی کرده و حجم شبکه موجود را سه برابر کند. این ایستگاه‌ها با انرژی تجدیدپذیر تغذیه خواهند شد.

خانم مری بارا (Mary Barra) مدیرعامل جنرال موتورز در بیانیه مربوطه گفته این شرکت به دولت‌ها و دیگر کمپانی‌هایی که در سرتاسر دنیا برای ایجاد جهانی امن‌تر، سبزتر و بهتر تلاش می‌کنند، ملحق خواهد شد. وی افزوده با توجه به مقیاس و اثرگذاری جنرال موتورز، استراتژی جدید این شرکت می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر صنعت و اقتصاد داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی