ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به دولت استرالیا: ما جای خالی گوگل را پر می‌کنیم

به دنبال اختلافات بین گوگل و دولت استرالیا، مایکروسافت به دولت استرالیا پیشنهاد داده که در صورت عملی شدن تهدید‌های گوگل و خروجش از این کشور، موتور جستجوی بینگ می‌تواند جای خالی گوگل را پر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳

به دنبال اختلافات بین گوگل و دولت استرالیا، مایکروسافت به دولت استرالیا پیشنهاد داده که در صورت عملی شدن تهدید‌های گوگل و خروجش از این کشور، موتور جستجوی بینگ می‌تواند جای خالی گوگل را پر کند.

دولت استرالیا با تدوین قانونی جدید در تلاش است تا گوگل و فیسبوک را مجبور به پرداخت بخشی از درآمد تبلیغات به رسانه‌های این کشور کند. اما گوگل تمایلی به پرداخت چنین مبالغی ندارد و «مل سیلو»، معاون ارشد بخش استرالیا و نیوزیلند این شرکت، «کمیته قانونگذاری اقتصادی سنای استرالیا» را تهدید کرده که در صورت اجرای قانون جدید، خدمات گوگل در این کشور را قطع می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «AFR» استرالیا، مایکروسافت به دولت این کشور پیشنهاد داده که در صورت خروج گوگل، می‌تواند این خلا را با موتور جستجوی بینگ به خوبی پر کند. «ساتیا نادلا» مدیر عامل مایکروسافت طی مذاکره‌ای با «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، اعلام آمادگی کرده که در صورت عملی شدن تهدیدهای گوگل، وارد میدان می‌شود.

تبعات قانون جدید به غیر از گوگل، متوجه فیسبوک بوده و به همین دلیل «مارک زاکربرگ» بنیانگذار و مدیر عامل فیسبوک نیز کماکان به چانه‌زنی‌های خود با «جان فریدنبرگ»، خزانه دار دولت استرالیا و «پل فیچر» وزیر ارتباطات این کشور ادامه می‌دهد تا بتواند مسیرهای جدیدی باز کند.

با این وجود جاش فریدنبرگ خزانه دار استرالیایی می‌گوید: «دولت استرالیا این موضوع را با دقت و جزئیات بررسی کرده و بدون شک چنین رویکردهایی، فرصت‌های جدیدی برای استرالیا به وجود می‌آورد.»

در حال حاضر دولت استرالیا تمایلی به تسلیم شدن در برابر تهدیدهای گوگل ندارد. نخست وزیر استرالیا در مورد تهدیدهای گوگل می‌گوید:

«بگذارید صریح بگویم. قوانین وضع شده متناسب با اهداف ما بوده و این تصمیم در پارلمان استرالیا گرفته شده است. به هر کسی که بخواهد منطبق با قوانین استرالیا، همکاری کند خوش‌آمد می‌گوییم، اما به تهدیدها پاسخی نمی‌دهیم.»

گوگل در این موضوع تنها نیست و نماینده تجاری دولت آمریکا نیز از استرالیا درخواست کرده تا موضوع را مجددا بررسی کند و متوجه تهدیدهای بالقوه چنین تصمیمی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • nam karbari
    nam karbari | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    هعی... مردم مارو ببین میان میگن گوگل بده گوگل بده و استرالیا خوب کاری کرده، اما باید بگم گوگل خوب کاری کرده چون گوگل هرچیزی در میاره حقش، فرض کن تو سر کوچتون مغازه بزنی بعد یکی از مشتریا بیاد بت بگه هرچی ب منو خانوادم میفروشی باید بیست درصدشو برگردونی، خب صددرصد معلومه تو قبول نمیکردی و اینکه تویی که الان داری با موتور جستجوگر گوگل این مقاله و کامتنو میخونی تویی که حتا کیبورد گوشیتم گوگل تویی که وقتی میری مسافرت از گوگل مپ استفاده میکنی تویی که هر وقت وارد هر اپیکیشن یا بازی میشی اکانت گوگلتو سیو میکنی تویی که هروقت میخای برنامه ای دانلود کنی از فروشگاهی که مال گوگل دانلودش میکنی و این مسیرو ادامه بده تا صدها امکانات دیگه ای که گوگل در اختیارت میزارهو ازش استفاده میکنی. وجود گوگل ن تنها مردم اون کشورو بسیار بسیار محدود میکنه بلکه ب اقتصاد اون کشورد لطمه بسیار بسیار شدیدی میزنه. در آخرم بگم که هر وقت بدون گوگل تونستید زنده بمونید با اقتدار بیاید اینجا ادعای مستقلیت کنیدو بیاید بگید گوگل اونکارو کرد گوگل این کارو کرد و هی قضاوتش کنید.

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    این قانون جدید استرالیا حرف و حدیث زیادی داره اما پاسخ گوگل خیلی گستاخانه بوده.

  • آریا
    آریا | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    ترامپ رفت حالا کشورها دوباره شاخ شدن

    • VDIEX
      VDIEX | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

      تو چرا اینقدر طرفداری ترامپ رو میکنی. حتی خود راکستار گیمز و کلی شرکت دیگه با ترامپ مشکل دارن و میگن تا ترامپ نرخ ما گیم و یا هر چیزه دیگمون رو منتشر نمی کنیم‌
      این ترامپ خودش تو بدبختی های ما(بیشترش کارِ همین داخلیاست..) کم تاثیر نداشته ها

      • Uncle_STULIN
        Uncle_STULIN | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

        بابا شوخی کردم

      • آریا
        آریا | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

        چون ترامپ به فکر منافع کشورش بود. استرالیا چرا باید از گوگل سهم بگیره؟کجای پیاز بوده؟

    • VDIEX
      VDIEX | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

      تو کلا آمریکایی بودی اومدی ایران؟؟
      وضع ملت خراب بود با اومدن این ترامپ ب عن رفت

      • آریا
        آریا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

        تا چشم ملت در بیاد که به خاطر آب و برق مجانی انقلاب نکنند
        حالا هم نوش جونشون بکشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی