ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نورالینک
تکنولوژی

ایلان ماسک: آزمایش انسانی ایمپلنت نورالینک احتمالا در ۲۰۲۱ آغاز می‌شود

استارتاپ نورالینک ایلان ماسک یک هدف بزرگ را دنبال می‌کند که آن کمک به افراد با بیماری‌های مغزی و حرکتی است. حالا ظاهرا نورالینک می‌خواهد یک قدم بزرگ برای رسیدن به چنین هدفی بردارد که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

استارتاپ نورالینک ایلان ماسک یک هدف بزرگ را دنبال می‌کند که آن کمک به افراد با بیماری‌های مغزی و حرکتی است. حالا ظاهرا نورالینک می‌خواهد یک قدم بزرگ برای رسیدن به چنین هدفی بردارد که آن، دریافت تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای شروع آزمایش‌های انسانی در سال جاری میلادی است.

ایلان ماسک چندین سال پیش برای امکان برقراری ارتباط میان مغز انسان و ماشین‌ها استارتاپ نورالینک را راه‌اندازی کرد. در حالی که فناوری مدنظر این استارتاپ در سال‌های گذشته پیشرفت داشته و حتی ماسک ادعا کرده که یک ایمپلنت مغزی بی‌سیم به میمون‌ها توانایی اجرای ذهنی بازی‌های ویدیویی را می‌دهد، هنوز شاهد آزمایش آن روی انسان‌ها نبوده‌ایم، موضوعی که شاید در سال ۲۰۲۱ تغییر کند.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به تازگی در پاسخ به کاربری در توییتر، درباره احتمال کسب تاییدیه از FDA برای شروع آزمایش انسانی ایمپلنت نورالینک در سال جاری میلادی خبر داده. ماسک در توییت اخیرش به ارتباط نزدیک نورالینک با FDA اشاره کرده:

«نورالینک برای اطمینان از امنیت ایمپلنت به سختی کار می‌کند و با FDA ارتباط نزدیکی دارد. اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا می‌توانیم آزمایش‌های اولیه انسانی را امسال انجام دهیم.»

نورالینک

نورالینک اگر بتواند با ایمپلنت خود امکان حرکت مجدد را برای افراد معلول و فلج ایجاد کند، دست به کار بزرگی می‌زند. علاوه بر این شاید بتوان با چنین ایمپلنتی بیماری‌هایی مانند آلزایمر را درمان کرد یا حداقل میزان کشندگی آن‌ها را کاهش داد.

اواسط سال گذشته میلادی این استارتاپ از چیپ مغزی خود رونمایی کرد و نحوه عملکردش را روی یک خوک به نمایش گذاشت. چیپ مورد استفاده در این خوک دارای سیم بود، اما طبق گفته ماسک با یک چیپ بی‌سیم برای میمون‌ها روبه‌رو هستیم که یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

اگرچه شاید آزمایش انسانی ایمپلنت این استارتاپ در سال جاری میلادی آغاز شود، اما فاصله طولانی تا استفاده تجاری و عمده از آن خواهیم داشت. در نهایت چنین فناوری‌هایی می‌توانند تاثیر چشمگیری روی زندگی انسان‌ها داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    درود بر ایلان بزرگ

  • فراز
    فراز | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    میخوام ببینم این انسان خدماتش به بشریت بیشتر بوده یا راهزن های بیابان گرد وحشی که ته خدماتشون مهمل بافی در مورد موجودات خیالی و افسانه های شاخ دار و عیاشی بوده؟

مطالب پیشنهادی