ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با برگزاری تریگ کمپ؛ کنسرسیوم لینک نت به دنبال ایجاد اکوسیستم IoT در کشور است

رویداد یک ماهه استارتاپی «تریگ کمپ» توسط شتابدهنده تریگ آپ و کنسرسیوم لینک نت برگزار می‌شود. اعضای این گروه اعلام کرده‌اند که به دنبال ایجاد اکوسیستم اینترنت اشیا در کشور هستند تا بتوانند این فناوری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

رویداد یک ماهه استارتاپی «تریگ کمپ» توسط شتابدهنده تریگ آپ و کنسرسیوم لینک نت برگزار می‌شود. اعضای این گروه اعلام کرده‌اند که به دنبال ایجاد اکوسیستم اینترنت اشیا در کشور هستند تا بتوانند این فناوری را به طور گسترده‌تر عرضه کنند و آن را تجاری سازند.

نشست خبری رویداد استارتاپی تریگ کمپ امروز با حضور اهالی رسانه و مدیران عامل شرکت‌های برگزار کننده رویداد برگزار شد. «حامد ساجدی» مدیرعامل شناسا در ابتدای این نشست اعلام کرد که او باور دارد اینترنت اشیا در آینده نزدیک چهره زندگی بشریت را تغییر می‌دهد و با هوشمندسازی فضای زندگی تحول آفرین خواهد بود. به گفته ساجدی شناسا از ابتدا به این حوزه علاقه‌مند بوده و در آینده نیز به آن توجه ویژه‌ای خواهد داشت: «استارتاپ لینکپ در شتابدهنده تریک آپ جذب شد و مدل کسب و کاری خود را تقویت کردند و در نهایت با سرمایه گذاری تکمیلی شناسا به یک کسب و کار بالغ در زمینه اینترنت اشیا تبدیل شدند.»

ساجدی می‌گوید که اما دستاوردهای لینکپ همرده‌ی با رویاهایشان نبوده و از همین رو آنها تصمیم گرفتند در کنار این گروه به عنوان VC راه خود را ادامه دهند: «با همکاری فناپ تلکام و کنسرسیوم لینک نت شکل گرفت و در کنار ما بخش هوشمندی از حاکمیت کنار ما قرار گرفت و توانستیم با سازمان فناوری اطلاعات قراردادی ببندیم تا از ما حمایت کنند.»

ساجدی باور دارد که این فرایند باید جان بیشتری بگیرد و از همین رو تصمیم گرفتند که یک کمپ استارتاپی در حوزه اینترنت اشیا برقرار کنند: «آینده درخشان در حوزه اینترنت اشیا را باید رقم بزنیم و این آینده درخشان با فعالیت یک یا دو مجموعه محقق نمی‌شود. ما باید اکوسیستم اینترنت اشیا را در ایران شکل دهیم و گام‌هایش را برای این کار برداشته‌ایم اما بدون مشارکت تک تک ذی‌فعان، به نتیجه نمی‌رسیم.»

او در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا به جزو سازمان فناوری اطلاعات، دیگر نهادهای حاکمیتی و دولتی دیدگاه مثبتی به توسعه اینترنت اشیا دارند یا خیر گفت: «در مورد اینکه بخش‌های دیگر حاکمیت دقیقا چه نگاهی به مقوله اینترنت اشیا دارند نمی‌توانم نظر بدهم اما در اینکه این نگاه یکدست شکی نیست. در هر حال برنامه‌های اقتصادی و توجیه پذیر اقتصادی کاری می‌کند که خواه ناخواه به سمت فناوری‌های روز دنیا از جمله اینترنت اشیا پیش برویم. نیاز ورود حاکمیت به این حوزه برای تشویق فعالان است و آنها می‌توانند تسهیل‌گر کسب‌وکارهای خرد در این زمینه باشند.»

به گفته ساجدی مواردی مانند ساختمان هوشمند یک منافع فردی دارد و تداخلی با نگاه منفی برخی دستگاه‌های حاکمیت به مقوله اینترنت اشیا ندارد: «اینکه حاکمیت و بخش‌های مختلف در مواردی عدم همراهی کنند دلیل بر این نیست که فناوری‌ها به کار گرفته نشود اما همراهی آنها می‌تواندسرعت رشد این موارد را تسریع ببخشد.»

ساجدی همچنین درباره چرایی تمرکز روی سه حوزه سلامت، ساختمان و شهر هوشمند به دیجیاتو گفت:‌ «این سه حوزه آنقدر جزیی نیستند که بگوییم تمرکز خاصی روی آن صورت گرفته است. به هر حال هر سه حوزه موارد کلانی را شکل می‌دهند و باور داریم که می‌توان در دوره‌های بعد نسبت به دیگر موارد اینترنت اشیا نیز تمرکز خاصی پیدا کنیم.»

«حمیدرضا علوی» معاون رشد شناسا در تکمیل صحبت‌های ساجدی به دیجیاتو درباره چرایی تمرکز روی سه حوزه سلامت، شهر و ساختمان هوشمند می‌گوید که آنها در این سه حوزه بازار و مارکت را شناخته‌اند و باور دارند که راحت‌تر می‌توانند در آن تجاری سازی را شروع کنند: «هولدینگ نسیم پاسارگاد در زمینه اورژانس و بیمارستان کار می‌کند و باید در ماموریت خود به سلامت هوشمند فکر کند. گروه لینکپ نیز سال‌هاست که در زمینه ساختمان هوشمند کار می‌کند و همین الان هم در این مارکت شناخته شده است. در مورد شهر هوشمند نیز تفاهمنامه‌هایی با شهرداری داریم که می‌توان روی آنها حساب کرد.»

علوی در ادامه این نشست اعلام کرد که جوایزی برای حاضرین در رویداد با کمک فناپ در نظر گرفته شده که این جوایز مالی می‌تواند به تیم‌ها برای رشدشان کمک کند. به گفته علوی به جز این جوایز مالی، آنها تیم‌های برگزیده را شتابدهی می‌کنند و روی توسعه و رشد آنها تمرکز می‌کنند: «این تیم‌ها می‌توانند در کنار شناسا رشد کنند تا بتوانند به پتانسیل واقعی خود برسند.»

علوی گفت که رویدادهای استارتاپی در کشور نسبت به قبل کاهش داشته و افت شدیدی در این زمینه برای اکوسیستم استارتاپی کشور پیش آمده که بخشی از علت این موضوع به شیوع کرونا برمی‌گردد: «با این حال فکر می‌کنم که آن پویایی و رشد دائمی همیشگی اکوسیستم به گذشته قبل نیست و با کاهش استارتاپ ویکند‌ها و بسیاری از رویدادها، در این زمینه افت داشته‌ایم. امیدواریم تریگ کمپ بتواند این موضوع را جبران کند.»

علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد می‌توانند جهت ثبت نام به این لینک مراجعه کنند. ثبت نام از امروز آغاز شده و تا ۶ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در ادامه این رویداد با حمایت اصلی شرکت شناسا و در محل کافه سینرژی (واقع در شرکت شناسا) برگزار می‌شود و البته بخشی از آن نیز به صورت آنلاین اجرا خواهد شد. مدت زمان این کمپ نیز یک ماه خواهد بود و به گفته عوامل برگزار کننده آن، احتمالا مقدمات آن در پیش از عید به مرحله اجرا برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی