ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آسترازنکا سرگرم ساخت «نسل بعد» واکسن کرونا برای مقابله با گونه‌های جدید است

شرکت داروسازی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد مشغول ساخت واکسن کووید-۱۹ جدیدی هستند که به طور ویژه برای مبارزه با گونه‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه انگلیسی و آفریقای جنوبی طراحی شده است. «مین پانگالوس» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

شرکت داروسازی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد مشغول ساخت واکسن کووید-۱۹ جدیدی هستند که به طور ویژه برای مبارزه با گونه‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه انگلیسی و آفریقای جنوبی طراحی شده است.

«مین پانگالوس» (Mene Pangalos)، نایب رییس اجرایی آسترازنکا می‌گوید این شرکت و دانشگاه آکسفورد سرگرم توسعه «نسل بعد» واکسن کووید-۱۹ برای مبارزه با گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا هستند و از عرضه آن در پاییز سال جاری میلادی (اواخر ۲۰۲۱) خبر می‌دهد.

آسترازنکا، فایزر و مدرنا واکسن کووید-۱۹ مطمئن و با کارایی بالا در برابر گونه اصلی ویروس کرونا ساخته‌اند که از اواخر سال گذشته میلادی مجوز توزیع گرفته‌اند، اما ظهور گونه‌های جدید این ویروس با قابلیت انتقال‌پذیری بیشتر سبب شده تا نیاز به واکسن‌های جدید بیشتر از گذشته حس شود.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که واکسن‌های فعلی ممکن است کارایی بالایی در برابر گونه‌های جهش یافته، به ویژه گونه آفریقای جنوبی، نداشته باشند. به همین دلیل آسترازنکا و شرکت های دیگر در پی ساخت واکسن جدید است.

آنطور که در گزارش آمده فایزر و مدرنا نیز مشغول یافتن روش‌هایی برای مؤثر کردن واکسن کرونا خود در برابر گونه‌های جدید هستند. فایزر حدوداً یک هفته قبل اعلام کرد که در حال توسعه دوز تقویتی است و مدرنا نیز از توسعه نسخه جدیدی از واکسن کووید-۱۹ خود مخصوص مبارزه با گونه آفریقای جنوبی (501.Y.V2) خبر داده است.

شرکت داروسازی بریتانیایی GlaxoSmithKline نیز چهارشنبه هفته قبل اعلام کرد که در توافق با شرکت بیوتکنولوژی آلمانی CureVac سرگرم توسعه واکسن جدیدی است که با تمام گونه‌های جدید مبارزه می‌کند.

تلاش‌ها برای توسعه واکسن تک دوز هم آغاز شده و شرکت «جانسون و جانسون» واکسنی با اثربخشی ۶۶ درصدی توسعه داده است. همچنین محققان بریتانیایی اخیراً اعلام کردند که تزریق یک دوز واکسن فایزر ۹۰ درصد اثربخشی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی