ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جعبه‌گشایی گوشی ال‌جی K41s؛ یک اقتصادی تمام عیار [تماشا کنید]

ال‌جی K41s

ال‌جی با بازگشت خود به بازار موبایل ایران نوید گوشی‌های هیجان‌انگیزی را داد. ال‌جی با عرضه ولوت، وینگ و چندین مدل گوشی میان‌رده و اقتصادی، دست کاربران را برای انتخاب گوشی جدید خود باز گذاشت است. ال‌جی K41s یکی از گوشی‌های اقتصادی جدید ال‌جی برای بازار کشورمان است که با قیمتی زیر ۴ میلیون تومان یک گزینه جالب تلقی می‌شود، چرا که دوربین ۴ گانه داشته و از استاندارد نظامی هم پشتیبانی می‌کند. در این مطلب این گوشی اقتصادی را جعبه‌گشایی می‌کنم. با دیجیاتو همراه باشید.

تماشای ویدیو از یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو از آپارات دیجیاتو:

ال‌جی K41s یک گوشی ۱۹۲ گرمی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. بدنه پلی‌‌کربناتی و فریم پلاستیکی باعث شده تا ابعاد بزرگ و وزن نسبتا زیاد گوشی چندان به چشم نیاید و سنگینی گوشی را احساس نکنید.

البته قاب پشتی پلی‌‌کربناتی براق گوشی به شدت جاذب اثر انگشت است و در همان چند دقیقه ابتدایی، چربی انگشتان دست را به خود می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم یا قاب ژله‌ای درون جعبه را استفاده کنید، یا این که همواره یک دستمال بدون پرز داشته باشید تا به صورت مرتب پشت گوشی را تمیز کنید.

ال‌جی K41s

نکته دیگری که در رابطه با قاب پشتی وجود دارد، چینش افقی دوربین ۴ گانه ال‌جی K41s است که بدون هیچ گونه برآمدگی و بدون این که تعادل گوشی را برهم بزند، درون ماژولی مستطیلی قرار گرفته است.

زیر این ماژول مستطیلی یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته که سرعت و دقت بالایی داشته و با یک اشاره قفل گوشی را باز می‌کند. همچنین ناگفته نماند که رنگ تیتانیوم این گوش، از دو رنگ دیگر مشکی و سفید، زیباتر است و اگر قصد خریداری این گوشی را دارید، حتما رنگ تیتانیومی آن را تهیه کنید.

مورد دیگر در رابطه با طراحی این گوشی وجود یک دکمه مخصوص برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل است که زیر دکمه‌های ولوم در لبه سمت چپ گوشی قرار دارد. در نگاه اول ممکن است کمی گیج شوید که دکمه سمت راست پاور است یا این دکمه؛ چون هیچ کدام بافت مشخصی ندارند. در نتیجه همان ابتدا از کارکرد این دو دکمه مطمئن شوید تا مثل من چند دقیقه‌ای سردرگم نباشید. لبه پایینی گوشی هم یک اسپیکر مونو به همراه پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری وجود دارد.

ال‌جی K41s

در کل می‌توان گفت طراحی گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های اقتصادی و هم‌رده ال‌جی K41s، بهتر و زیباتر است. قاب جلویی هم تنها میزبان یک پنل IPS LCD با ابعاد ۶.۵۵ اینچی است که یک ناچ قطره‌ای شکل دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را درون خود جای داده است.

رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل برای این نمایشگر کم است و با اندکی دقت می‌توانید پیکسل‌ها را از هم تشخیص دهید. البته این را هم در نظر بگیرید که در رده قیمتی ۴ میلیون تومان، کمتر پیش می‌آید نمایشگری با رزولوشن FHD ببینیم. در نتیجه نمی‌توان چندان خرده‌ای به ال‌جی K41s گرفت.

ال‌جی K41s

موضوعی که مهم است، کیفیت خود پنل، دقت و واقعی بودن رنگ‌هاست که نمایشگر ال‌جی K41s به خوبی این‌ها را نشان می‌دهد. درست است که با یک گوشی اقتصادی طرف هستیم، اما رنگ‌ها شادابی کافی را دارند و در زوایای دید تند هم رنگ‌ها به خوبی خود را حفظ می‌‌کنند.

سایه‌های اطراف نمایشگر هم چندان مشخص نیستند، اما به هر حال ممکن است با کمی دقت آن‌ها را مشاهده کنید. در رابطه با حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم این را بگویم که تنها یک چانه در بخش زیرین قرار دارد که چندان توی ذوق نمی‌زند. اگر نظر شخصی من را بخواهید، طراحی ال‌جی K41s از تمامی گوشی‌های اقتصادی که تاکنون دیده‌ام، بهتر و بالغ‌تر است.

ال‌جی K41s

اکنون نوبت به نرم‌افزار ال‌جی K41s می‌رسد. برچسب اقتصادی کار خودش را کرده و این گوشی با اندروید ۹ و پچ امنیتی به نسبت قدیمی وارد بازار شده است. البته در حین آنباکس، چندین آپدیت ریز و درشت برای این گوشی منتشر شد که نشانه خوبیست.

ماهیت این آپدیت‌ها را به بررسی کامل ارجاع می‌دهم، اما بد نیست این را بدانید که نرم‌افزار، اپ‌های روزمره را با سرعت مناسبی باز کرده و به ندرت شاهد لگ یا تاخیر بودم. البته چنین چیزی قابل انتظار بود. چیپست مدیاتک P22 و رم ۳ گیگابایتی این گوشی، می‌تواند از پس بازی‌های نسبتا سبک و برنامه‌های پیام‌رسان و مسیریابی بر‌آید. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی این گوشی با توجه به حجم برنامه‌های امروزی کم به نظر می‌رسد، اما خوشبختانه می‌توانید با کارت حافظه میکرو اس‌دی آن را افزایش دهید.

ال‌جی K41s

دوربین ۴ گانه این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سوپر واید ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج می‌شود. ترکیب دوربین‌ها، آشناست و در گوشی‌های اقتصادی دیگر هم آن را دیده‌ام.

البته وجود دوربین ماکرو و عمق‌سنج را هیچ‌وقت درک نکردم، اما بر اساس سلیقه کاربران طی چند سال اخیر، می‌توان نتیجه گرفت که هر چه تعداد دوربین‌های یک گوشی بیشتر باشد، علاقه کاربران به آن گوشی نیز بیشتر می‌شود. در رابطه با کیفیت این دوربین‌ها و عکس‌هایی که می‌توانید با آن ثبت کنید، در بررسی کامل گوشی بیشتر توضیح خواهیم داد.

ال‌جی K41s

در کل می‌توان گفت ال‌جی K41s یک گوشی اقتصادی تمام عیار است. چرا که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار و هم دوربین‌ها مهر تاییدی بر آن می‌زنند. به لطف کاهش قیمت گوشی‌ها در این چند وقت اخیر، می‌توان گفت ال‌جی K41s رقابت سختی با رقبای خود مثل هواوی، آنر و صد البته شیائومی خواهد داشت. به زودی می‌تواند بررسی کامل ال‌جی K41s را در دیجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    جی پلاس کیو ۱ ۲۵۰۰ مشخصاتش بهتر از اینه

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.