ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش عکاسی
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای یادگیری عکاسی حرفه‌ای

هر کس می‌تواند لقب عکاس را به دوش بکشد، ولی «عکاسی» کار هر کسی نیست؛ هم علم می‌خواهد و هم ذوق هنری، و هم اینکه بدانید چه زمانی در کجا ایستاده باشید و کی دکمه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

هر کس می‌تواند لقب عکاس را به دوش بکشد، ولی «عکاسی» کار هر کسی نیست؛ هم علم می‌خواهد و هم ذوق هنری، و هم اینکه بدانید چه زمانی در کجا ایستاده باشید و کی دکمه شاتر را فشار بدهید. این‌ها نیاز به تمرین و تجربه دارند و اگر اول راه باشید باید از یک سری ابزار برای آموزش عکاسی کمک بگیرید.

جعبه ابزار این هفته دیجیاتو به 7 اپلیکیشن اندروید و آی او اس اختصاص دارد که مقدمات عکاسی را به شما می‌آموزند. از آشنایی با انواع دوربین و کارکردشان گرفته تا مفاهیمی مثل پرسپکتیو، کادربندی، یافتن نقاط طلایی، تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم مفاهیمی هستند که با این اپلیکیشن‌های کاربردی فرا خواهید گرفت.

برای آشنایی با هفت اپلیکیشن برتر آموزش عکاسی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

Elements of Photography

آموزش عکاسی

از اسمش پیداست که چه چیزی را به شما یاد می‌دهد: «مبانی عکاسی». این اپلیکیشن بی‌نظیر به صورت کاملا آکادمیک اصول عکاسی حرفه‌ای را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهد؛ چه تازه‌کاری باشید که تا حالا دوربین به دست نگرفته و چه کسی که سال‌ها عکاسی کرده است.

Elements of Photography آموزش‌های تصویری بسیار خوبی دارد که برای تمرین عکاسی بسیار مناسب هستند. مثال‌ها طوری طراحی شده‌اند که بتوانید با دوربین‌تان در حین خواندن آموزش‌ها تمرین کنید و مفاهیم را به خوبی متوجه بشوید.

این اپلیکیشن کاربردی در انتهای هر درس از شما آزمون هم می‌گیرد، و نکته خوب اینکه ابزارهایی برای محاسبه عمق میدان (Depth of Field) و جدول Exposure Value (EV) را هم برای عکاسی حرفه‌ای در اختیارتان می‌گذارد که در موقعیت‌های سخت عکاسی بسیار مفید ظاهر می‌شوند.

ولی متأسفانه فقط بخش کوچکی از محتوای اپلیکیشن رایگان است و بعد از اتمام فصل اول آموزش، فصل‌های بعدی را باید به صورت درون‌برنامه‌ای خریداری کنید.

 Elements of Photography

Elements of Photography

سازنده: Amiya Patanaik قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 41.7 / 37 مگابایت زبان:

Photography Tutorials

آموزش عکاسی

برای یادگیری مفاهیم عکاسی به صورت تئوریک، Photography Tutorials بهترین اپلیکیشن ممکن است. این محصول که به طور رایگان برای اندروید منتشر شده آموزش عکاسی را به صورت موضوعی پیش می‌برد.

از انواع دوربین و لنز و پایه گرفته تا مفاهیمی مثل اکسپوژر، زوم، سرعت شاتر، کادربندی، نسبت تصویر، فیلمبرداری و ... همگی موضوعاتی هستند که می‌توانید در اپلیکیشن درباره‌شان سرچ کنید و به توضیحات دلخواه برسید.

توضیحات تئوری Photography Tutorials بسیار عالی و دقیق هستند، ولی مشکل اینجاست که اپلیکیشن برای یادگیری آن‌ها از شما تست نمی‌گیرد و قاعدتا خبری از ارائه مدرک عکاسی هم نیست.

Photography Tutorials

Photography Tutorials

سازنده: Anton Gregory قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.6 مگابایت زبان:

YouTube

آموزش عکاسی

عده‌ای به شوخی می‌گویند که یوتیوب از کل دوران دانشگاه برایشان مفیدتر بوده. اگر آموزش عکاسی را در یوتیوب جستجو کنید متوجه می‌شوید که این جمله شاید واقعا شوخی نباشد!

محتوای آموزشی که به طور رایگان در یوتیوب می‌بینید را در هیچ دانشگاهی نمی‌توانید بدست بیاورید. فقط کافیست کلیدواژه Learn Photography یا آموزش عکاسی را جستجو کنید تا هزاران نتیجه فوق‌العاده برایتان ظاهر شود.

بهترین ویدیوها آن‌هایی هستند که یک عکاس یا فیلمبردار حرفه‌ای با دوربینی در دست قدم به قدم کار را به شما آموزش می‌دهد. شاید با تماشای این ویدیوها مدرک نگیرید، ولی اگر به سراغ معلم درست بروید به مهارتی می‌رسید که خیلی‌ها حسرت رسیدن به آن را دارند.

YouTube

YouTube

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 244 مگابایت زبان:

Udemy

آموزش عکاسی

یودمی یک پلتفرم آنلاین یادگیری است، دانشگاهی مجازی که نه فقط عکاسی بلکه هر مهارتی که بخواهید را به صورت قدم به قدم یاد بگیرید، امتحان بدهید و با یک مدرک معتبر خارج شوید.

در حوزه عکاسی کورس‌های بسیار خوبی در یودمی وجود دارند که توسط عکاسان حرفه‌ای تدریس می‌شوند. در حال حاضر می‌توانید در این کورس‌های ویدیویی با تخفیف‌های خوب شرکت کنید. البته که ثبت نام از ایران دردسرهای خاص خودش را دارد ولی آنقدر هم مشکل نیست که دسترسی به آن‌ها غیرممکن باشد.

یکی از مزایای یودمی امکان دانلود کورس‌هاست. اگر دوست داشته باشید می‌توانید همه کورس‌های یک رشته را به صورت آنلاین دانلود کنید تا بعدا به صورت آفلاین روی گوشی به همه‌شان دسترسی داشته باشید. به لطف ویژگی نوت هم همزمان با یادگیری قادر به یادداشت‌برداری خواهید بود.

در پایان هر کورس یودمی به شما مدرک معتبر اعطا می‌کند. بعضی اساتید هم ممکن است برایتان در لینکدین یادداشت بنویسند که به اعتبار رزومه‌تان اضافه خواهد کرد.

Udemy

Udemy

سازنده: Udemy قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93 / 26 مگابایت زبان:

SkillShare

آموزش عکاسی

اسکیل‌شر هم یکی از مراجع مهم آموزش مجازی در دنیاست که توجه ویژه‌ای به عکاسی دارد، به طوری که این مهارت در کنار انیمیشن‌سازی و طراحی گرافیکی جزو سه مهارت پرطرفدار این پلتفرم هستند.

اسکیل‌شر سبک و سیاق خاص خودش را در آموزش پیش می‌برد. به طور مثال برای عکاسی دوره‌های مجزایی برای عکاسی با گوشی یا عکاسی پرتره و سایر سبک‌ها مشاهده خواهید کرد. زمان‌های دوره‌ها هم با هم متفاوت است. بعضی‌هایشان طولانی‌اند و بعضی کوتاه، و آموزش‌های ویدیویی معمولا شامل ویدیوهایی هستند که نهایتا 3 دقیقه زمان دارند.

هر دوره‌ شامل یک پروژه را شامل می‌شود که می‌توانید با دیگران هم به اشتراک بگذارید. از طرفی در قسمت Discussion می‌توانید با سایر شرکت‌کنندگان در دوره هم تعامل داشته باشید و از آن‌ها کمک بگیرید. اسکیل‌شر برای به پایان رساندن هر دوره به شما مدرک نمی‌دهد ولی پروژه‌هایتان می‌توانند به عنوان یک کار رسمی در رزومه‌تان ثبت شوند.

Skillshare

Skillshare

سازنده: .Skillshare, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 51.9 / 21 مگابایت زبان:

Coursera

آموزش عکاسی

از دیدگاه بسیاری کورسرا یکی از بهترین پلتفرم‌های آموزش مجازی دنیاست. با شرکت در دوره‌های آموزشی کورسرا می‌توانید مدارک معتبری از دانشگاه‌هایی مثل ام آی تی بگیرید که معادل تحصیلات آکادمیک واقعی و در سطح دنیا دارای ارزش هستند.

در مورد عکاسی هم دوره‌های بسیار خوبی در کورسرا وجود دارند که عمدتا توسط افراد مجرب صنعت و اساتید دانشگاهی تدریس می‌شوند. عمده دوره‌ها شامل آموزش‌های ویدیویی هستند اما ممکن است در کنارش یک جزوه PDF هم در اختیارتان قرار بگیرد. طی هر دوره هم باید یک سری تست را گذرانده و چند پروژه تحویل بدهید تا در نهایت یک مدرک معتبر به شما اعطا شود.

از آنجا که بعضی دوره‌های کورسرا گران‌قیمت هستند، این مجموعه امکان بورسیه را هم برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده که بسیاری از کاربران ایرانی از این مزیت استفاده می‌کنند. با جستجو در اینترنت و یوتیوب می‌توانید بسیاری از روش‌های بورسیه شدن در کورسرا را یاد بگیرید.

Coursera: Learn new skill‪s‬

Coursera: Learn new skill‪s‬

سازنده: Coursera قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 82.6 / 22 مگابایت زبان:

LinkedIn Learning

آموزش عکاسی

با تکیه بر جامعه کاربری بسیار غنی خود، لینکدین لرنینگ امکان شرکت در دوره‌های مجازی آموزش عکاسی را برایتان فراهم کرده. این دوره‌ها توسط افراد مجرب و حرفه‌ای تدریس می‌شوند و امکان دانلود تمام ویدیوهای آن برایتان مهیا شده است.

دوره‌های عکاسی لینکدین لرنینگ بیشتر ویدیو محور هستند اما ممکن است چند فایل صوتی آموزشی و جزوه‌های پی دی اف را هم به صورت ضمیمه داشته باشند. در پایان هر دوره هم به شما یک مدرک اعطا می‌شود که با قرار دادن آن در صفحه لینکدین شانس خود برای استخدام در شغل مناسب را بالا خواهید برد.

اکثر دوره‌های لینکدین لرنینگ پولی هستند، ولی نکته خوب اینجاست که با ثبت نام در آن می‌توانید به مدت 1 ماه از مزایای پلتفرم به صورت رایگان استفاده کنید.

LinkedIn Learning

LinkedIn Learning

سازنده: LinkedIn Corporation قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 90.1 / 34 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی