ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

 مایکروسافت از جامع‌ترین و دقیق ترین سیستم تصحیح املایی رونمایی کرد

مایکروسافت از جامع‌ترین و دقیق‌ترین سیستم تصحیح املایی کلمات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «اسپلر ۱۰۰» برای موتور جستجوی بینگ رونمایی کرد که می‌تواند غلط‌های املایی را در بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت از جامع‌ترین و دقیق‌ترین سیستم تصحیح املایی کلمات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «اسپلر ۱۰۰» برای موتور جستجوی بینگ رونمایی کرد که می‌تواند غلط‌های املایی را در بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا با دقت بالا تصحیح کند.

سیستم جدید تصحیح املایی اسپلر ۱۰۰ (Speller100) با استفاده از هوش مصنوعی می تواند کلماتی را که در موتور جستجوی بینگ در زبان های مختلف دنیا جستجو می شوند، تصحیح کند. مایکروسافت در پست وبلاگ خود در مورد اسپلر ۱۰۰ گفت:

«سیستم جامع اسپلر ۱۰۰ از نظر تنوع زبان‌های تحت پوشش و همچنین از نظر میزان دقت، در واقع جامع ترین سیستم تصحیح اشتباهات نوشتاری است که تاکنون توسعه یافته است.»

پیش از توسعه این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، موتور جستجوی بینگ تنها قادر به اصلاح املایی کلمات جستجو شده تنها در ۲۴ زبان زنده دنیا بود. هرچند پوشش دهی این تعداد زبان زنده دنیا، عدد کمی نیست، اما اکنون به لطف هوش مصنوعی سیستم جدید قدرت تصحیح املا نوشتاری در سایر زبان‌های زنده دنیا را نیز دارد. این سیستم حتی می تواند شباهت کلمات در زبان‌های مختلف را متوجه شود و در واقع محدودیت‌های قبلی را پشت سر گذاشته است.

مایکروسافت در توسعه سیستم جدید اسپلر ۱۰۰ از روش آموزش ZSL (zero-shot learning) استفاده کرده است تا بدون نیاز به وارد کردن داده های بیشتر یا نیاز به آموزش گسترده تر، این سیستم بتواند هجی کلمات را با دقت بیشتری تصحیح کند. مایکروسافت برای بهبود سیستم ZSL حدود ۱۲ مدل خانواده زبانی برای اسپلر ۱۰۰ ایجاد کرده است.

با چنین رویکردی، اسپلر ۱۰۰ نه تنها نحوه هجی کردن کلمات در زبان انگلیسی را می‌آموزد، بلکه به صورت خودکار هجی کردن هر کلمه مشابهی را در سایر زبان های زنده دنیا اعم از زبان های آلمانی، هلندی، آفریقایی، اسکاتلندی و لوکزامبورگی می‌آموزد. همان طور که گفته شد با این رویکرد جدید، اسپلر ۱۰۰  می‌تواند با دقت بیشتری املا و هجی کلمات را تصحیح کند و برای پوشش دهی زبان‌های مختلف نیازی به دریافت داده های بیشتر یا آموزش نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    مایکروسافت امیدوارم بتونه بینگ رو هم حسابی قوی کنه.هر چند موتور خیلی خوبی هستش ولی بازم جای کاره زیادی داره نسبت به گوگل

    • VDIEX
      VDIEX | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

      آره. اینو همه فهمیدن ک مایکروسافت داره کم کم تو زمینه آنلاین و اینترنت قوی تر میشه. ب نظره تا ی مدت(دور نیست) دیگه مایکروسافت اینترنت رو تسخیر میکنه

مطالب پیشنهادی