ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت بیلد
تکنولوژی

مایکروسافت با همکاری اچ‌پی سرویس آژور را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد

مایکروسافت و «هیولت پاکارد اینترپرایز» (HPE) می‌خواهند با همکاری یکدیگر، یک کامپیوتر را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به سرویس آژور (Azure) متصل کنند. شرکت HPE در ماه جاری میلادی نسل دوم کامپیوتر «Spaceborne» را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت و «هیولت پاکارد اینترپرایز» (HPE) می‌خواهند با همکاری یکدیگر، یک کامپیوتر را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به سرویس آژور (Azure) متصل کنند.

شرکت HPE در ماه جاری میلادی نسل دوم کامپیوتر «Spaceborne» را روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌کند و همین کامپیوتر به سرویس آژور مایکروسافت متصل می‌شود. کامپیوتر «Spaceborne Computer-2» از طریق ایستگاه‌های زمینی HPE و ناسا به آژور متصل خواهد شد.

مایکروسافت و HPE از نیاز فضانوردان و کاوشگران فضایی به بهترین فناوری‌های رایانش ابری خبر داده‌اند:

«فضانوردان و کاوشگران فضایی سزاوار دسترسی به بهترین فناوری‌های رایانش ابری و پردازش پیشرفته هستند. برخی مواقع تحلیل‌ها باید با سرعت بالا و بطور فوری انجام شوند، بنابراین هر لحظه هم اهمیت دارد. علاوه بر این، برخی مواقع تحلیل‌ها به اندازه‌ای پیچیده‌ای هستند که تنها با قدرت بالای رایانش ابری می‌توان آن را انجام داد.»

دسترسی به کامپیوتر متصل به آژور در ایستگاه فضایی بین‌المللی منجر به صرفه‌جویی در زمان به هنگام پردازش داده می‌شود. با اینکار فضانوردان دیگر نیازی به ارسال داده به زمین برای پردازش و صبر کردن برای دریافت آن‌ها نخواهند داشت.

آژور مایکروسافت

«مارک فرناندز»، محقق اصلی Spaceborne Computer-2 شرکت HPE باور دارد که همکاری مایکروسافت و HPE منجر به دسترسی فضانوردان به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای پردازش داده‌ها و افزایش سرعت اکتشافات فضایی می‌شود:

«مایکروسافت و HPE با همکاری یکدیگر و ارائه‌ پیشرفته‌ترین و بهترین فناوری‌ها برای رفع نیاز پردازش داده‌ها در مدار، سرعت اکتشافات را افزایش می‌دهند. با فرستادن Spaceborne Computer-2 مبتنی بر سیستم «Edgeline Converged Edge» شرکت HPE برای رایانش پیشرفته و توانایی‌های هوش مصنوعی به همراه مایکروسافت آژور متصل به فضای ابری، فضانوردان و کاوشگران می‌توانند بطور یکپارچه حجم عظیمی از داده‌ها را با زمین به اشتراک بگذارند و از زمین دریافت کنند.»

کامپیوتر Spaceborne Computer-2 شرکت HPE در تاریخ ۲ اسفند روانه ISS می‌شود و انتظار می‌رود با سرویس آژور مایکروسافت، تغییرات قابل توجهی در سرعت کاوش‌های فضایی ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی