ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها در دوران کرونا به مزارع استخراج رمزارز تبدیل شده‌اند

همه گیری کرونا و شرایط قرنطینه طی یک سال گذشته باعث شد بسیاری از کافی نت‌ها و گیم‌نت‌ها در سراسر جهان نتوانند پذیرای کاربران باشند، اما این بدان معنی نیست که این مشاغل کوچک، نتوانسته‌اند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۱

همه گیری کرونا و شرایط قرنطینه طی یک سال گذشته باعث شد بسیاری از کافی نت‌ها و گیم‌نت‌ها در سراسر جهان نتوانند پذیرای کاربران باشند، اما این بدان معنی نیست که این مشاغل کوچک، نتوانسته‌اند در یک سال اخیر درآمد مناسبی کسب کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اتفاقا بسیاری از کافی‌ نت‌ها در بخش‌هایی از جهان با تغییر کاربری و تبدیل شدن به مزارع استخراج رمزارز، حتی موفق به کسب درآمد بسیار بالاتر از قبل شده‌اند.

معمولا مسافران و گیمرها به کافی نت‌ها مراجعه می‌کنند و از خدمات ارائه شده در چنین مکان‌هایی استفاده می‌کنند. کافی نت‌هایی که به گیمرها سرویس می‌دهند، عموما سیستم‌های کامپیوتری قوی با کارت گرافیک قدرتمند دارند. در نتیجه برای تغییر کاربری با مشکلات زیادی روبرو نبوده و به راحتی طی این مدت اخیر توانسته‌اند، ‌کافی نت را به مزرعه استخراج رمزارز تبدیل کنند.

سایر کافی‌نت‌ها نیز که سیستم‌های بعضا قدرتمندی نداشتند‌،‌ با تجهیز سیستم‌های خود به راحتی توانسته‌اند طی یک سال گذشته محل کسب و کار خود را به مزارع استخراج رمزارز تبدیل کنند تا بتوانند از شرایط کرونا و مسائل مربوط به آن غلبه کنند.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد در منطقه آسیا، بسیاری از کافی نت‌ها به همین روش کسب و کار خود را رونق داده و به درآمد‌هایی بالایی نیز دست یافته‌اند. براساس گزارش وب‌سایت خبری «Wccftech»، در ویتنام کافی‌ نت‌های بسیاری به مزرعه استخراج بیت کوین تبدیل شده‌اند. برخی گیم‌نت‌ها نیز به مزارع استخراج اتریوم تبدیل شده‌اند. درآمد حاصل از استخراج رمزارز در برخی موارد رقمی بالا در حدود 20 هزار دلار در ماه از استخراج اتریوم گزارش شده است.

با توجه به تقاضای بالای کارت گرافیک قدرتمند، در مقطعی در بازار مشکل تامین کارت گرافیک به وجود آمده است. برخی معتقد هستند که کمبود کارت گرافیک در بازار به دلیل حضور ماینرها و نیاز آنها به کارت‌های گرافیک قدرتمند است، تا جایی که گفته می‌شود برخی از ماینرها، کارت گرافیک‌های قدرتمند را احتکار می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی