ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل آئودی: برد حرکتی خودروهای الکتریکی در آینده کمتر از میزان فعلی خواهد بود

برد حرکتی محدودتر در مقایسه با رقبای بنزینی و دیزلی، یکی از نقاط ضعف خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. با آنکه بسیاری از علاقه‌مندان امیدوار هستند با پیشرفت تکنولوژیِ ساخت باتری و افزایش راندمان، این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

برد حرکتی محدودتر در مقایسه با رقبای بنزینی و دیزلی، یکی از نقاط ضعف خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. با آنکه بسیاری از علاقه‌مندان امیدوار هستند با پیشرفت تکنولوژیِ ساخت باتری و افزایش راندمان، این نقطه ضعف به‌تدریج برطرف شود، اما مدیرعامل آئودی نظری کاملا متفاوت داشته و معتقد است برد حرکتی مدل‌های برقی در آینده از ارقام فعلی کمتر خواهد بود!

برد حرکتی خودروهای الکتریکی

آقای مارکوس دئوسمن (Markus Duesmann) در مصاحبه اخیری که پیرامون e-tron GT با وبسایت CNET انجام داده، با اشاره به این مطلب افزوده جنگ بر سر مسافت قابل پیمایش بیشتر، چندان دوام نیاورده و خودروسازان بر سر این فاکتور همدیگر را به چالش نخواهند کشید.

آقای دئوسمن در این رابطه گفته:

«من مطمئن نیستم که بهره‌گیری از باتری‌های بسیار حجیم برای پیمایش مسافت‌های هزاران کیلومتری، به یک ترند تبدیل شود. این مساله به مرور کم‌رنگ خواهد شد، چرا که زیرساخت‌های مربوط به شارژ توسعه پیدا کرده و مشتریان نیز باتجربه‌تر می‌شوند. امروزه شما به پمپ بنزین می‌روید و براحتی سوخت‌گیری می‌کنید و این به فرایندی طبیعی برای تامین انرژی لازم برای رانندگی تبدیل شده است. اما درباره خودروهای الکتریکی، فرایندها به این شکل طبیعی نخواهد بود و شما باید کمی رفتارهایتان را با شرایط موجود تنظیم کنید. وقتی شما به این شرایط عادت کردید، فکر کنم حجم باتری‌ها دوباره کاهش خواهد یافت، زیرا باتری‌ها دارای وزن زیادی بوده و خودروها را به شکلی غیرضروری، سنگین، گران‌قیمت و بزرگ می‌کنند.»

بد نیست اشاره کنیم سدان بسیار زیبای آئودی e-tron GT که چند روز پیش معرفی شد، انرژی خود را از یک باتری 85 کیلووات ساعتی دریافت نموده و قادر است طبق استاندارد EPA با یک بار شارژ تا 383 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

همانطور که اشاره کردیم با پیشرفت تکنولوژی، انتظار می‌رود ابعاد و وزن باتری‌ها کاهش پیدا کند. این امر می‌تواند به بهبود فاکتورهایی مثل دامنه حرکتی، هندلینگ و عملکرد خودروهای برقی منجر شود.

مدیرعامل آئودی تنها فردی نیست که اعتقاد دارد رقابت بر سر برد حرکتی بالاخره به پایان خواهد رسید. مدیرعامل پر سر و صدای تسلا یعنی ایلان ماسک نیز با آقای دئوسمن هم عقیده بوده و در پادکست اخیر تهیه شده توسط جو روگان به آن اشاره کرده است. آقای ماسک در این مورد گفته مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی به یک فاکتور موقت برای غلبه بر رقبا تبدیل شده؛ وی در این مصاحبه سایبرتراک را مثال زده و افزوده تسلا هنوز به دنبال دستیابی به بهترین تعادل بین وزن و برد حرکتی این پیکاپ جنجالی است.

تسلا سایبرتراک

ناگفته نماند آئودی جزو خودروسازانی است که برقی‌سازی محصولات خود را با جدیت تمام دنبال می‌کند. پس از معرفی سری e-tron این کمپانی آلمانی قصد دارد نسل‌های آتی A4 و A6 را نیز تا پایان دهه کنونی با پیشرانه تمام الکتریکی به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    منم موافقم

مطالب پیشنهادی