ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش‌بینی تحلیلگران: قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد و سپس سقوط می‌کند

طی روزها و هفته‌های گذشته قیمت بیت کوین به شکل سرسام‌آوری روند صعودی داشته. شاخص‌های بازار و بررسی تحلیلگران نشان می‌دهند که احتمالا ارزش این رمزارز طی ماه‌های آینده و تا پایان ۲۰۲۱ به رقمی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

طی روزها و هفته‌های گذشته قیمت بیت کوین به شکل سرسام‌آوری روند صعودی داشته. شاخص‌های بازار و بررسی تحلیلگران نشان می‌دهند که احتمالا ارزش این رمزارز طی ماه‌های آینده و تا پایان ۲۰۲۱ به رقمی در حدود ۱۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت، اما این صعود می‌تواند ریزشی شدید و خانمان برانداز نیز به دنبال داشته باشد.

وب‌سایت تحلیلی «Glassnode» بر اساس شاخص «MVRV Z-Score» بیت کوین و بررسی نمودارهای تحلیلی اعلام کرده که این رمزارز در شرف ورود به ناحیه قرمز قرار دارد. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت فعلی بیت کوین به دو برابر رقم کنونی افزایش پیدا کند، اما در نهایت با ریزش شدیدی روبرو شود. اگر این اتفاق واقعا رخ دهد،‌ نخستین باری نخواهد بود که ارزش بیت کوین افزایش یافته و در نهایت سقوط می‌کند. این اتفاق پیش‌تر و در سال ۲۰۱۷ نیز برای این رمزارز رخ داده است.

بیت کوین

معمولا از نشانگر MVRV Z-Score برای سنجش و اندازه‌گیری ارزش یک دارایی استفاده می‌شود. وقتی شاخص به منطقه سرخ یا خط قرمز وارد شود، یعنی ارزش آن دارایی در بازار واقعی نیست و احتمالا رقمی بیش از حد ارزش واقعی خود در بازار پیدا کرده . در حال حاضر نشانگر MVRV Z-Score بیت کوین در آستانه ورود به ناحیه قرمز قرار دارد.

محققان Glassnode توضیح می‌دهند:

«از شاخص MVRV-Z برای ارزیابی ارزش منصفانه و واقعی یک دارایی استفاده می‌شود. زمانی که دارایی بیش از حد ارزش‌گذاری شده  باشد، نشانگر وارد محدوده قرمز رنگ و اگر ارزش دارایی کمتر از میزان واقعی باشد، این شاخص وارد محدوده سبز رنگ خواهد شد.»

در بازار گاوی و با خرید بیت کوین‌ها توسط کاربران، قیمت این رمزارز به شدت افزایش پیدا کرد و نمودارهای تحلیلی نشان می‌دهند نشانگر مذکور وارد ناحیه قرمز شده است. وقتی دارایی وارد این محدوده می‌شود، ترس از دست دادن دارایی پررنگ‌تر خواهد شد.

با نگاهی به چرخه‌های صعود و فرود قیمت بیت کوین، ‌انتظار می‌رود ارزش این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار برسد. اکثر سرمایه‌گذاران برجسته بازار پیش بینی مشابهی از قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی ارائه کرده‌اند که همگی تاییدکننده همین موضوع هستند. اما در این بین ورود این رمز ارز به ناحیه قرمز کمی نگران کننده است.

همان طور که گفته شد، در سال ۲۰۱۷ نیز ارزش بیت کوین وارد محدوده قرمز شد. در همان مقطع زمانی ارزش این رمزارز دو برابر رشد کرد. در حالی که سرمایه‌گذاران از بالا رفتن صعودی قیمت بیت کوین بسیار خوشحال بودند، امید آنها به یاسی سرد تبدیل شد و قیمت بیت کوین ریزش شدیدی را به دنبال داشت.

اما سوال مهم این است که آیا ممکن است همین اتفاق مجددا برای بیت کوین رخ دهد؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    بر اساس اصول اولیه تحلیل تکنیکال، قیمت علاقه ی زیادی به تکرار رفتار گذشته ی خودش داره. بدون شک نهایت تا پاین 2021 ریزش داره ولی نه مثل قبل. احتمالا حدود 20 هزاردلار تثبیت بشه و یکی دو سالی همین حدودا رنج بزنه تا هاوینگ بعدی که 2024 هست

  • Hitchhiker
    Hitchhiker | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    تحلیلی که پابلیک بشه معمولا به وقوع نمی پیونده

  • seyed amin hoseiny
    seyed amin hoseiny | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    بیت ۱۰۰ یا ۱۰ هزار دلاری، نباید فروخت.

  • Milad33
    Milad33 | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    هر وقت همچین هدف هایی رو تایین کردن بدونین که میخوان جو خرید قوی ایجاد کنند و بیت های خودشونو بفروشن و مردم رو هم مورد عنایت قرار بدن، پس بدونین ریزش نزدیکه

مطالب پیشنهادی