ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: سری آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتز معرفی می‌شود

یکی از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل اعلام کرد تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ ناچ کوچکتر و باتری بزرگتر خواهند داشت و مدل‌های پرو به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهند شد. وی افزود درگاه لایتنینگ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

یکی از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل اعلام کرد تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ ناچ کوچکتر و باتری بزرگتر خواهند داشت و مدل‌های پرو به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهند شد. وی افزود درگاه لایتنینگ امسال از آیفون‌ها حذف نمی‌شود.

«مینگ-چی کو»، در یادداشتی به خبرگزاری MacRumors اعلام کرد که تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ بریدگی نمایشگر کوچکتری خواهند داشت و مدل‌های پرو به نمایشگر کم‌مصرف LTPO با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند شد.

پیشتر، چندین منبع آگاه در دنیای فناوری از جمله «راس یانگ»، تحلیلگر بازار نمایشگر، «جان پراسر»، «مکس واینبک» و غیره مدعی شده بودند که برخی مدل‌های آیفون ۱۳ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت. بد نیست بدانید مدل ۲۰۱۷ به بعد آیپد پرو از نمایشگر ProDisplay با رفرش ریت متغیر تا ۱۲۰ هرتز برخوردار است.

«کو» می‌گوید امسال، مثل سری آیفون ۱۲، چهار مدل آیفون ۱۳ خواهیم داشت که تمامی آن‌ها برخلاف برخی شایعات، درگاه لایتنینگ داشته و به مودم کوالکام اسنپدراگون X60 مجهز شده‌اند که پشتیبانی که شبکه 5G را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

تحلیلگر یاد شده اضافه می‌کند که فناوری «سنسور شیفت» یا همان تصحیح لرزش‌ها در سطح سنسور که فقط در آیفون ۱۲ پرو مکس به کار رفته بود، به تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ می‌آید. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که آیفون ۱۳ پرو و مدل پرو مکس به دوربین فوق‌عریض بهتر با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مجهز شوند.

کو که پیشتر پیش‌بینی کرده بود دستکم یکی از مدل‌های گران‌تر آیفون ۲۰۲۱ درگاه شارژ نخواهد داشت، در یادداشت تازه خود مدعی شده که امسال «خبری از طراحی بدون پورت» نیست و درگاه لایتنینگ همچنان میهمان لبه پایینی آیفون‌های جدید خواهد بود.

او در قسمتی از یادداشت خود با اشاره به اینکه درگاه USB-C در مقایسه با پورت لایتنینگ مقاومت کمتری در برابر نفوذ آب دارد، می‌گوید: «اگر اپل در آینده بخواهد پورت لایتنینگ را کنار بگذارد، احتمالاً به جای استفاده از USB-C مستقیماً از فناوری مگ‌سیف استفاده خواهد کرد. در حال حاضر، اکوسیستم مگ‌سیف هنوز به بلوغ نرسیده بنابراین آیفون همچنان به استفاده از درگاه لایتنینگ در آینده قابل پیش‌بینی ادامه خواهد داد.»

کو می‌افزاید که هر چهار مدل آیفون ۱۳ به لطف برخی اصلاحات در طراحی مثل یکپارچه‌سازی اسلات سیمکارت با لاجیک برد و کوچک شدن برخی از قطعات سیستم فیس آیدی، باتری حجیم تری در مقایسه با سری آیفون ۱۲ خواهند داشت. البته به گفته او بزرگتر شدن باتری به قیمت سنگین‌تر شدن آیفون‌های جدید تمام شده است.

این تحلیلگر اشاره می‌کند که اسکنر LiDAR همچنان محدود به مدل‌های پرو آیفون ۱۳ است و شایعه‌ای که پیشتر مدعی شده بود هر چهار مدل آیفون ۱۳ این اسکنر را خواهند داشت، رد کرد. او گفت اپل برنامه‌ای برای عرضه مدل جدید آیفون SE تا نیمه نخست سال ۲۰۲۲ ندارد و اضافه کرد که مدل جدید به نسخه فعلی با نمایشگر ۴.۷ اینچی شباهت زیادی خواهد داشت و به چیپست سریع‌تر و مودم 5G مجهز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی