ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادامه پیشروی پردازنده‌های AMD در بازار: سهم نزدیک به ۳۰ درصدی در گزارش استیم

استیم جدیدترین گزارش ماهانه‌اش از سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده کاربرانش را منتشر کرده که از افزایش سهم پردازنده‌های AMD خبر می‌دهد. طبق این گزارشُ کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1060 هنوز حرف اول ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

استیم جدیدترین گزارش ماهانه‌اش از سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده کاربرانش را منتشر کرده که از افزایش سهم پردازنده‌های AMD خبر می‌دهد. طبق این گزارشُ کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1060 هنوز حرف اول را میان کاربران می‌زند.

شرکت AMD به خوبی با پردازنده‌های رایزن توانسته در بازار رشد کند که البته عملکرد نه چندان قدرتمند اینتل در سال‌های اخیر و همچنین مشکلات متعددش، در چنین موفقیتی بی‌تاثیر نبوده‌اند. اینتل که مدت‌هاست در بازار پردازنده‌های کامپیوتر حکمرانی می‌کند، از گذشته نه چندان دور با کاهش سهمش در بازار مواجه شده است.

در حالی که اینتل توانسته بود در گزارش ماهانه استیم برای دسامبر ۲۰۲۰ دوباره سهمش را افزایش دهد و از ۷۳.۴۹ به ۷۵ درصد برساند، در ماه فوریه نسبت ژانویه ۲۰۲۱ دوباره کاهش سهم را تجربه کرده. طبق این گزارش، سهم اینتل به ۷۱.۴۹ درصد رسیده و پردازنده‌های AMD هم با رشد ۰.۵۲ درصدی به سهم ۲۸.۵۱ درصدی دست پیدا کرده‌اند که آن را به یک سوم بازار نزدیک می‌کند.

پردازنده‌های AMD

در بخش کارت گرافیک، انویدیا همچنان محبوب‌ترین برند میان کاربران استیم محسوب می‌شود. کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1060 همچنان در صدر لیست قرار گرفته، اما سهم این محصول مبتنی بر معماری پاسکال با کاهش ۰.۲۳ درصدی در ماه فوریه به ۹.۵۲ درصد رسیده است.

با وجود کمبود نیمه‌رسانا در بازار و همچنین عدم دسترسی گسترده به کارت‌های گرافیک Ampere انویدیا، RTX 3080 توانسته سهمش را افزایش دهد. این کارت گرافیک سهمش را به ۰.۷۴ درصد افزایش داده. کارت‌های گرافیک RTX 3060 ti و RTX 3090 هم با افزایش سهم مواجه شده‌اند و به ترتیب توسط ۰.۳۳ و ۰.۲۹ درصد کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این گزارش خبری از RTX 3070 نیست.

رادئون RX 580 همچنان محبوب‌ترین کارت گرافیک AMD محسوب می‌شود که در رده یازدهم جدول به چشم می‌خورد و البته سهمش کاهش ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرده. هنوز کارت‌های گرافیک سری RX 6000 به این لیست راه پیدا نکرده‌اند.

طبق جدیدترین گزارش استیم، سهم نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ به ۹۲ درصد رسیده و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، همچنان محبوب‌ترین رزولوشن میان کاربران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی