ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بازگشت موتورهای V6 به خودروهای فراری پس از 37 سال

شرکت فراری قصد دارد تا یک سوپرخودرو جدید با موتور V6 هیبریدی که توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت را دارد تا انتهای سال 2021 میلادی عرضه کند. این محصول موتور وسط با کد داخلی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

شرکت فراری قصد دارد تا یک سوپرخودرو جدید با موتور V6 هیبریدی که توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت را دارد تا انتهای سال 2021 میلادی عرضه کند. این محصول موتور وسط با کد داخلی F171 نام گذاری شده است و اولین محصول مجهز به موتور V6 از سال 1974 میلادی و فراری دینو است.

حجم این موتور برابر با 3 لیتر است و مجهز به 2 توربوشارژر خواهد شد و زاویه بین بلوک سیلندر‌ها به صورت 120 درجه خواهد بود. پیش از این مک لارن از مدل آرتورا مجهز به قوای محرکه مشابه‌ای پرده برداری کرده بود و به نظر می‌رسد فراری نیز راه مک لارن را خواهد رفت.

این پیشرانه به یک موتور برقی شار محوری مجهز خواهد شد که دقیقا بعد از گیربکس قرار گرفته و توانایی تولید 109 اسب بخار قدرت را به تنهایی دارد.

فراری F171 تنها 11 اسب بخار قدرت کمتری به نسبت موتور V8 دو توربوشارژر فعلی شرکت فراری یعنی F8 تولید می‌کند.

در حال حاضر موتور V8 دو توربوشارژر فراری مجهز به 3 موتور الکتریکی توانایی تولید 1000 اسب بخار قدرت در مدل SF90 را دارد.

پیشرانه جدید هیبریدی به یک بسته باتری کوچک مجهز خواهد شد تا در زمان نیاز به کشش موتور احتراق داخلی کمک کند. در نتیجه در حالت رانندگی تمام الکتریکی برد حرکتی آن تنها برابر با 24 تا 32 کیلومتر است.

این پیشرانه هیبریدی در مدل شاسی بلند آینده شرکت فراری نیز استفاده خواهد شد.

فراری همچنان از شاسی آلومینیومی سبک وزن برای محصولات تولید انبوه آینده خود استفاده خواهد کرد و فراری F171 فاصله بین دو محور کمتری به نسبت F8 خواهد داشت تا میزان چابکی آن افزایش پیدا کند. با این کار فراری رقیب مستقیم پورشه 911 و مک لارن آرتورا را روانه بازار خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود که قیمت نهایی این محصول در حدود 200 هزار پوند باشد.

از سال 2015 خبرهایی مبنی بر فعالیت فراری برای عرضه فراری دینو مدرن مجهز به قوای محرکه هیبریدی منتشر شده است با این وجود فراری تصمیم گرفت تا مد زمان طولانی تری به تولید محصولات توربوشارژر موتور وسط خود از جمله 488 GTB و F8 بپردازد و نسل آینده محصولات خود را به اوایل دهه جدید میلادی موکول کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی