ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با همکاری دارپا روی رمزنگاری پیشرفته ابری کار می‌کند

اینتل یک قرارداد همکاری تحقیقاتی با دارپا امضا کرده که روی رمزنگاری هم‌ریختگی کامل یا FHE تمرکز دارد. دارپا با برنامه «حفاظت از داده‌ها در محیط‌های مجازی» (DPRIVE)، راه‌های پیشرفت در FHE برای بهبود حریم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

اینتل یک قرارداد همکاری تحقیقاتی با دارپا امضا کرده که روی رمزنگاری هم‌ریختگی کامل یا FHE تمرکز دارد. دارپا با برنامه «حفاظت از داده‌ها در محیط‌های مجازی» (DPRIVE)، راه‌های پیشرفت در FHE برای بهبود حریم خصوصی را بررسی می‌کند.

بطور خلاصه، FHE پردازش داده‌های رمزگذاری شده بدون اینکه در ابتدا نیازی به رمزگشایی آن‌ها باشد را ممکن می‌کند. اگرچه FHE یک قدم مهم برای افزایش امنیت داده‌ها محسوب می‌شود، اما عملی‌ترین رویکرد برای بسیاری از موارد نیست.

به گفته دارپا، یک محاسبه که توسط یک لپ‌تاپ معمولی در کسری از ثانیه انجام می‌شود، انجامش در یک سرور معمولی با اجرای FHE می‌تواند چندین هفته طول بکشد. نحوه کاهش چنین تاثیری روی عملکرد سرور برای افزایش گسترده استفاده از FHE، اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی حیاتی است.

دارپا می‌خواهد با برنامه DPRIVE، مدت زمان پردازش داده‌ها را از چندین هفته به چندین ثانیه کاهش دهد. علاوه بر این، دارپا و اینتل به دنبال رویکردهای نوینی برای مدیریت مموری، ساختارهای انعطاف‌پذیر دیتا و مدل‌های برنامه‌نویسی خواهند بود و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. چنین اقداماتی امکان استفاده از FHE را برای کاربران فراهم می‌کنند.

اینتل

به عنوان بخشی از این پروژه چندین ساله، اینتل یک شتاب‌دهنده مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) توسعه می‌دهد که هدفش، سرعت بخشیدن به زمان محاسبات FHE خواهد بود. این کمپانی برای آزمایش این فناوری با کمپانی مایکروسافت هم همکاری می‌کند تا عملکردش روی مایکروسافت آژور و JEDI را بررسی کند.

در کنار اینتل، شرکت‌های دیگری مانند «Duality Technologies» و «SRI International» هم در این پروژه نقش خواهند داشت و در توسعه سخت افزار و نرم افزار FHE مشارکت می‌کنند.

اینتل تنها کمپانی نیست که روی چنین فناوری کار می‌کند و شرکت‌های دیگر هم می‌خواهند بر مشکلاتش غلبه کنند تا امکان استفاده گسترده از FHE فراهم شود. برای مثال سال گذشته میلادی IBM یک ابزار ارائه کرد که توسط آن می‌توان رمزنگاری هم‌ریختی را برای اپ‌های iOS، مک او اس و همچنین لینوکس اعمال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    دولت آمریکا به زودی اینتل رو تحریم می‌کنه چون با یک سازمان نظامی همکاری کرده

مطالب پیشنهادی