ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کراس اوور هفت نفره SWM G05 توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود

سیف خودرو که طی سالهای گذشته و پس از همکاری با گروه مرتب خودرو به مونتاژ محصولات بیسو در ایران مشغول بود٬ در پی شرایط تحریمی صنعت خودروسازی و کاهش فعالیت خودروسازی بیسو در چین٬‌ ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

سیف خودرو که طی سالهای گذشته و پس از همکاری با گروه مرتب خودرو به مونتاژ محصولات بیسو در ایران مشغول بود٬ در پی شرایط تحریمی صنعت خودروسازی و کاهش فعالیت خودروسازی بیسو در چین٬‌ طی ماه های گذشته به عرضه خودروهای چینی برند SWM روی آورده و به تازگی بعد از عرضه سری G01 مدل هفت نفره ای تحت عنوان G05 را نیز به بازار کشور معرفی کرده است.

SV.VM در واقع یک برند ایتالیایی فعال در حوزه صنعت موتورسیکلت محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۴ توسط یکی از زیر مجموعه های گروه برلیانس خریداری شده و از آن پس با تغییر لوگو با نام SWM فعالیت می‌کند. وجود پرچم ایتالیا بر روی گلگیر محصولات این برند نیز اشاره ای به پیشینه ایتالیایی این برند دارد.

G05 درست مانند سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار به موتوری ۱.۵ لیتر و توربو مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی به چرخ های جلو می‌رساند.

این مدل البته با وجود دو صندلی اضافه در بخش فضای بار٬‌ در واقع اولین کراس اوور هفت نفره مونتاژی کشور محسوب می‌شود و از این حیث نسبت به سایر خودروهای رقیب دارای مزیت است.

سواری نرم و سیستم تعلیق ساده چرخ های عقب٬ ترمزگیری خوب و شتاب قابل قبول در کنار فرمان برقی با عملکردی دقیق از جمله ویژگی های رانندگی این خودرو است. هرچند که هنوز شتاب صفر تا صد این مدل رسما اعلام نشده است و اطلاعات ایمنی خودرو نیز در دسترس نیست٬ اما می‌توان حدس زد که با توجه به عملکرد مدل‌های فعلی٬ شتاب صفر تا صد SWM G05 نیز به حدود ۱۲ الی ۱۳ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

سیف خودرو تا زمان نگارش این مطلب هنوز قیمت دقیق این کراس اوور خانوادگی را اعلام نکرده است و تعیین قیمت را مشروط به مشخص شدن وضعیت اقتصادی سال آینده می‌داند با این حال پیش بینی‌می شود که با توجه به قیمت ۷۵۰ - ۸۰۰ میلیونی مدل های G01 و با توجه به شباهت ساختاری مدل G05 و G01 احتمالا شاهد قیمت گذاری مشابهی برای این مدل نیز خواهیم بود.

طبیعتا هنوز فهرست امکانات و آپشن‌های رفاهی نسخه نهایی و قابل عرضه در ایران نیز مشخص نشده‌است اما آنطور که از شواهد امر بر می‌آید٬‌ عرضه در دو تیپ ساده و فول قابل تصور خواهد بود و در مدل پایه نیز امکاناتی نظیر مانیتور ۱۲.۳ اینچی به سبک خودروهای تسلا٬ دوربین ۳۶۰ درجه٬‌ رادار نقطه کور٬‌ شش کیسه هوا٬‌ سیستم کمک حرکت در سربالایی‌ها٬ ترمز پارک برقی٬‌ دوربین دید عقب٬‌ سنسور هشدار خروج از خط٬‌ سانروف و رادار پارک در نظر گرفته شده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی