ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کراس‌اوور برقی سایک R ES33 با سنسورهای پیشرفته و برد ۷۰۰ کیلومتر رونمایی شد

کمپانی چینی سایک (SAIC) از یک اتومبیل کانسپت بسیار پیشرفته رونمایی کرد. این کانسپت تحت برند R معرفی شده و ES33 نام دارد. آنچه که این خودرو را از رقبا متمایز می‌کند، مجموعه‌ای از سیستم‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کمپانی چینی سایک (SAIC) از یک اتومبیل کانسپت بسیار پیشرفته رونمایی کرد. این کانسپت تحت برند R معرفی شده و ES33 نام دارد. آنچه که این خودرو را از رقبا متمایز می‌کند، مجموعه‌ای از سیستم‌های نوین رانندگی خودکار است.

تازه‌ترین مفهومی چینی‌ها به 33 سنسور مختلف، از جمله رادار تصویربرداری 4D، لایدار ساخت شرکت لومینار،رادار لیزری، رادار اولتراسونیک و چیپ پیشرفته انویدیا مجهز شده است. در کنار این‌ها، R ES33 از تکنولوژی 5G-V2X برای ارتباط با سایر خودروها و دیگر اجسام هوشمند در محیط پیرامون استفاده می‌کند. اما جالب‌توجه‌ترین نکته در مورد R ES33 اینکه سایک ادعا می‌کند رادار 4D آن توانایی تشخیص قوطی نوشابه از فاصله 140 متری را دارد.

سایک R ES33 از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است. از آنجایی که این خودرو به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز شده، در نمای روبرویی آن خبری از جلوپنجره مشبک نیست. چراغ‌ LED سرتاسری و چراغ‌های اصلی چند تکه موجود روی سپر را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی این کانسپت در نمای جلو دانست.

در نمای جانبی خطوط تیز روی گلگیر‌ها و درها، رینگ‌های ایرودینامیک با طراحی خاص و قوس نسبتا زیاد شیشه جلو و سقف و همچنین ضخامت کم ستون A بیش از سایر المان‌ها جلب توجه می‌کنند.

بجای آینه‌ جانبی، این دوربین وظیفه نمایش اطراف خودرو را بر عهده دارد

در نمای عقب با ترکیبی ساده‌تر روبرو هستیم. همانند اکثر مدل‌های روز در این مفهومی نیز چراغ‌ها ساختاری ساده و سرتاسری دارند.

در رابطه با مشخصات پیشرانه R ES33 اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی با توجه به اینکه این خودرو با مدل تازه رونمایی شده ام‌جی مارول R اشتراکات فنی دارد، احتمال می‌رود نیروبخش آن نیز همان پیشرانه سه موتوره با 284 اسب بخار قدرت و 665 نیوتن متر گشتاور باشد.

به گفته سایک، R ES33 با شارژ کامل و بر اساس استاندارد NEDC می‌تواند تا 700 کیلومتر مسافت را طی کند. این کمپانی اعلام کرده در حال کار روی تکنولوژی باتری‌های قابل تعویض است تا خریداران نسخه نهایی R ES33 قادر باشند در عرض دو دقیقه باتری خالی را با باتری پر جایگزین کنند. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، نسخه تولیدی R ES33 نیمه دوم سال 2022 وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Moslem
    Moslem | ۵ فروردین ۱۴۰۰

    خیلی خفنه

  • Amir
    Amir | ۵ فروردین ۱۴۰۰

    تسلا باید یه تغییر اساسی تو طراحی خودروها و مشخصات فنی بده که عقب نیفته !

  • molavy
    molavy | ۴ فروردین ۱۴۰۰

    چون شرقیه به درد نمیخوره
    غربی بهتره

مطالب پیشنهادی