ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اطلاعات نهایی از نسل جدید نیسان Z؛ رقیب جدی سوپرا بین کوپه‌های اسپرت

جانشین نیسان 370Z که در ابتدا تحت نام تاریخی نیسان 400Z در مدل کانسپت رونمایی شده بود طبق منابع مطلع از داخل شرکت نیسان با نام اختصاری Z به فروش خواهد رسید تا محصولات خوش ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

جانشین نیسان 370Z که در ابتدا تحت نام تاریخی نیسان 400Z در مدل کانسپت رونمایی شده بود طبق منابع مطلع از داخل شرکت نیسان با نام اختصاری Z به فروش خواهد رسید تا محصولات خوش قیمت با قابلیت های بالای فنی شرکت نیسان وارد عصر جدید شوند.

قرار است نیسان Z با برچسب قیمت پایه 35 هزار دلاری به فروش برسد. در نتیجه این محصول از تمامی رقبای خود از جمله تویوتا GR Supra با قیمت پایه 51 هزار دلار، هوندا سیویک تایپ R با برچسب قیمت 38 هزار دلار و فولکس واگن گلف GTI ارزان تر خواهد بود.

نیسان 400Z

نسل جدید از موتور V6 مجهز به 2 توربوشارژر با کد VR30DDTT به حجم 3 لیتر نیرو می‌گیرد و توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور را دارد.

گرچه در بازار داخلی ژاپن به علت ایجاد محدودیت های جدید، یک مدل با قدرت کمتر نیز عرضه خواهد شد. البته این مدل از همین موتور نیرو می‌گیرد اما حداکثر قدرت آن به 300 اسب بخار محدود شده است.

نیسان Z به طور استاندارد از جعبه دنده 6 سرعته که پیشتر در نسل قبلی یعنی 370Z نیز استفاده شده بود بهره می‌برد.

مدل اتوماتیک نیز از جعبه دنده 9 سرعته مرسدس بنز بهره خواهد برد. نیسان پیشتر از این جعبه دنده در پیکاپ مشترک خود با شرکت مرسدس بنز استفاده کرده بود.

وزن خشک این محصول برابر با 1475 کیلوگرم خواهد بود. دلیل این وزن پایین استفاده از آلومینیوم و فیبرکربن در شاسی و ساختار پلت فرم این محصول است.

صفحه نمایش 12.3 اینچی در نقش پشت آمپری استفاده خواهد شد و صفحه نمایش کنسول مرکزی نیز از نوع لمسی مجهز به سیستم اپل کار پلی و آندروید اتو خواهد بود.

ترمزها نیز به صورت استاندارد از برند ژاپنی Akebono خواهند بود. مدل رده بالا که با نام Type S خوانده خواهد شد از ترمزهای ساخت شرکت برمبو ایتالیا به همراه آنتی رول بار زخیم و سیستم خنک کنندگی اضافی برای موتور و ترمزها بهره می‌برد.

در حال حاضر نیسان برنامه‌ای برای عرضه مدل سقف تاشو این محصول ندارد، اما به احتمال زیاد در سال های بعد مدل سقف تاشو را نیز عرضه خواهد کرد.

در نهایت عرضه نیسان Z توسط این شرکت ژاپنی را باید به فال نیک گرفت و آن را بازگشت خودروهای اسپرت با عملکرد بالا و قیمت پایین قلمداد کرد. بازاری که در پی فراگیر شدن استفاده از کراس اوور ها هرسال کوچکتر می شود و خودروسازان کمتری تمایل به عرضه محصولات در این رده از بازار از خود نشان می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GT
    GT | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

    طراحی عقبش بهتره و جلو یجورایی قدیمیه

  • mohamadjavad javabvar
    mohamadjavad javabvar | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

    به شخصه طراحی نسل قبل رو بیشتر دوست داشتم.

  • Mr. J
    Mr. J | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

    عاشق سری زد بودم تا امروز. این ماشین نیومده ظاهر ماشینای ۱۰ سال پیشو داره. البته مشخصات فنیش و قیمتش فوق العادس.

مطالب پیشنهادی