ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مطالعه جدید: فعالیت بدنی منظم خطر بستری شدن به دلیل کرونا را کاهش می‌دهد

مطالعه انجام شده توسط محققان مرکز «Kaiser Permanente» نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی منظمی دارند، در اثر ابتلا به ویروس کرونا کمتر از بقیه با خطر بستری شدن در بیمارستان، ICU و حتی فوت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مطالعه انجام شده توسط محققان مرکز «Kaiser Permanente» نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی منظمی دارند، در اثر ابتلا به ویروس کرونا کمتر از بقیه با خطر بستری شدن در بیمارستان، ICU و حتی فوت روبرو خواهند شد.

در مطالعه انجام شده، وضعیت بیش از ۵۰ هزار نفر فرد مبتلا به کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گرفت. از این تعداد، افرادی که فعالیت بدنی منظمی داشتند، کمتر به مراقبت‌های ویژه در دوارن بیماری کرونا نیاز پیدا کرده بودند. ورزش کردن نه تنها به فرد کمک می‌کند تا کمتر درگیر بیماری شود، حتی احتمال بروز بیماری شدید کرونا را نیز کاهش می‌دهد.

«رابرت ای. سالیس»، یکی از پزشکان این مرکز می‌گوید:

« سبک زندگی سالم تاثیر به سزایی در سلامتی دارد و در این روزهایی که بسیاری در سراسر جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند،‌ سبک زندگی سالم و ورزش کردن می‌تواند به حفظ سلامتی افراد کمک کند. افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند، مقاومت بدنی بالاتری در مقابل بیماری کرونا دارند. این در حالی است که بدن افراد بی‌تحرک نمی‌توانند چنین رویارویی قدرتمندی را با کووید-۱۹ از خود نشان دهند.»

کرونا

محققان از داوطلبانی که در این بررسی وارد شده بودند، سوالات مختلفی را پرسیدند. این افراد باید مشخص می‌کردند چند روز در هفته و برای چه مدت زمانی ورزش می‌کنند. داده‌های آماری نشان می‌داد برخی افراد که در اثر بیماری کرونا اصلا درگیر مراقبت‌های پزشکی ویژه و بستری قرار نگرفته بودند، سال‌ها به صورت منظم ورزش می‌کردند.

در این مطالعه متوسط سن افراد شرکت کننده، ۴۷ سال اعلام شده که ۶۱.۹ درصد آن‌ها زن بودند. از این تعداد ۶.۴ درصد آنها فعالیت بدنی منظم داشته و ۱۴.۴ درصد اعلام کرده بودند که تحرک بدنی ندارند. از بین ۵۰۰۰ بیماری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، ۸.۶ درصد آنها در بیمارستان بستری شدند، ۲.۴ درصد کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه رسید و متاسفانه ۱.۶ درصد آن‌ها فوت کردند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد عدم تحرک ارتباط مستقیمی با توان مقابله بدن با بیماری کرونا دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی