ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ۱۵ تا ۳۰ درصد درآمد تولیدکنندگان پادکست را برای خود برمی‌دارد

اپل دیشب در مراسم بهاری خود از سرویس اشتراک جدیدی برای پادکست‌ها رونمایی کرد که به اپلیکیشن جدید Podcasts اضافه می‌شود. این سرویس به ناشران پادکست‌ها اجازه می‌دهد حق اشتراک تکی یا گروهی برنامه‌های خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اپل دیشب در مراسم بهاری خود از سرویس اشتراک جدیدی برای پادکست‌ها رونمایی کرد که به اپلیکیشن جدید Podcasts اضافه می‌شود. این سرویس به ناشران پادکست‌ها اجازه می‌دهد حق اشتراک تکی یا گروهی برنامه‌های خود را با قیمت پایه‌ ماهانه ۴۹ سنت بفروشند.

ناشران در این سرویس می‌توانند قیمت مدنظر خود را تعیین کنند، ولی به گزارش Recode اپل سهمی را از این درآمدها برمی‌دارد. سهم این شرکت ۳۰ درصد از درآمد حاصل از حق اشتراک‌هایی است که تولیدکنندگان محتوا در سال نخست فعالیت‌های خود در این پلتفرم به دست می‌آورند. پس از سال اول این سهم به ۱۵ درصد می‌رسد. این سیستم تقسیم درآمد همان سیستمی است که اپل از آن در سایر سرویس‌های اشتراکی خود نیز استفاده می‌کند.

در برنامه اپل الزامی به تولید پادکست به‌صورت انحصاری برای پلتفرم این شرکت وجود ندارد، ولی کوپرتینویی‌ها تولیدکنندگان محتوا را تشویق می‌کنند تا بین محتواهای موجود در اپل Podcasts و محتوای سایر پلتفرم‌ها، برنامه‌های بدون تبلیغ، برنامه‌هایی که محتوای اضافه دارند یا دسترسی اولیه و انحصاری به محتواهای جدید تمایز قائل شوند.

اپل Podcasts

کسانی که می‌خواهند عضو برنامه پادکسترهای اپل شوند، باید سالانه ۱۹.۹۹ دلار هزینه بپردازند. تولیدکنندگان پادکست می‌توانند از ماه آینده اشتراک برنامه‌های خود را برای شنوندگان بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه ارائه کنند. همچنین، در هر خانواده حداکثر ۶ نفر می‌توانند از یک حق اشتراک استفاده کنند.

اپل در سرویس پادکست‌ها با چندین شرکت مختلف از جمله Tenderfoot TV, Pushkin Industries, Radiotopia from PRX, and QCODE, NPR, the Los Angeles Times, The Athletic, Sony Music Entertainment و خیلی شرکت‌های دیگر همکاری کرده تا محتواهای دست اول و جذابی را به دست کاربران برساند.

این شرکت با راه‌اندازی سرویس پادکست قصد دارد رقابت جدی‌تری با اسپاتیفای داشته باشد که رقیب اصلی آن‌ها در دنیای استریم آنلاین موسیقی است. نسخه جدید اپلیکیشن Podcasts هفته آینده با آپدیت iOS 14.5 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی