ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر از کشف واکسن‌های تقلبی کرونا در لهستان و مکزیک خبر داد

شرکت داروسازی فایزر از کشف و ضبط واکسن‌های تقلبی کرونا تحت نام این شرکت در لهستان و مکزیک خبر داد. همه گیری کرونا فرصت سو استفاده از شرایط جدید را برای برخی گروه ها و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

شرکت داروسازی فایزر از کشف و ضبط واکسن‌های تقلبی کرونا تحت نام این شرکت در لهستان و مکزیک خبر داد.

همه گیری کرونا فرصت سو استفاده از شرایط جدید را برای برخی گروه ها و کلاهبرداران به وجود آورده است. به گزارش «وال استریت ژورنال»، در حدود ۸۰ نفر تاکنون در مکزیک واکسن تقلبی کرونا تزریق کرده‌اند و برای خرید هر دوز واکسن نیز رقمی در حدود ۱۰۰۰ دلار پرداخت کرده‌اند که با احتساب دو دوز واکسن، هر فرد برای واکسیناسیون مجبور به پرداخت دو هزار دلار می‌شود.

تاکنون گزارشی مبنی بر عوارض جانبی خاصی ناشی از تزریق واکسن‌های تقلبی منتشر نشده است. یکی از مقامات مکزیک می‌گوید واکسن‌های تقلبی در جعبه‌های خنک کننده نوشیدنی نگهداری شده بودند و تاریخ مصرف درج شده روی واکسن‌ها نیز اشتباه بوده است.

خوشبختانه در لهستان، واکسن‌های تقلبی قبل از توزیع، توسط مقامات دولتی لهستان کشف شدند. مقامات دولتی این کشور واکسن‌ها را قبل از توزیع در آپارتمان مردی کشف کرده بودند. فایزر پس از بررسی واکسن‌های مربوطه، تقلبی بودن آن را تایید کرد و گفت:

«انتظار می‌رفت که چنین مشکلاتی پیش بیاید. راهکارهای جلوگیری از توزیع واکسن تقلبی یکی از موضوعاتی است که مدتهاست به آن توجه می کنیم.»

فایزر می‌گوید تیمی متشکل از متخصصان با سابقه در امور حقوقی و پزشکی در تلاش هستند تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز چنین تهدیدهایی را مورد بررسی قرار دهند. این شرکت به مردم هشدار می دهد نسبت به خرید اینترنتی واکسن دقت کنند و با بررسی اقدام به تهیه واکسن نمایند. فایزر در ادامه تصریح کرد:

«هیچ واکسن قانونی به صورت آنلاین به فروش نمی‌رسد و مردم باید تنها از طریق مراکز رسمی واکسیناسیون و مراکز مشخص شده واکسینه شوند.»

شرکت‌های داروسازی فایزر-بیون تک، جانسون و جانسون و مدرنا با همکاری نهادهای دولتی در تلاش هستند تا با کمک دولت‌ها از فعالیت‌های مجرمانه در زمینه توزیع واکسن جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی