ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استارشیپ SN15 اسپیس ایکس با انجام آزمایش احتراق برای پرتاب آماده شد

اسپیس ایکس آزمایش احتراق ایستای پروتوتایپ راکت بعدی استارشیپ را انجام داد تا مطمئن شود همه چیز برای آزمایش اصلی این راکت آماده است. استارشیپ SN15 احتمالا چند روز دیگر پرواز آزمایشی خود را انجام ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اسپیس ایکس آزمایش احتراق ایستای پروتوتایپ راکت بعدی استارشیپ را انجام داد تا مطمئن شود همه چیز برای آزمایش اصلی این راکت آماده است. استارشیپ SN15 احتمالا چند روز دیگر پرواز آزمایشی خود را انجام می‌دهد.

اسپیس ایکس ساعت ۰۲:۲۷ بامداد امروز در پایگاه تگزاس جنوبی در نزدیکی ساحل خلیجی «هملت» در شهرستان «بوکا چیکا» برای مدت کوتاهی سه موتور «رپتور» استارشیپ SN15 را در حالی که این راکت روی زمین قرار داشت، روشن کرد. این شرکت حالا با پشت سر گذاشتن این مرحله کلیدی برای آزمایش نمونه اولیه بعدی استارشیپ آماده می‌شود تا خیلی زود SN15 را به ارتفاع ۱۰ کیلومتری زمین پرتاب کند و دوباره آن را روی زمین بنشاند.

استارشیپ SN15 پنجمین نمونه اولیه اسپیس ایکس خواهد بود که در کمتر از پنج ماه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. هر چهار آزمایش قبلی در مرحله فرود دچار مشکل شدند و موفقیت‌آمیز نبودند. توسعه راکت استارشیپ با هدف انتقال انسان و حمل بار به ماه، مریخ و سایر مقاصد دوردست انجام می‌شود. نمونه نهایی این راکت ارتفاعی ۵۰ متری خواهد داشت و اخیرا از سوی ناسا به عنوان فرودگر پروژه آرتمیس انتخاب شده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس قبلا گفته بود که تمامی بخش‌های استارشیپ به‌طور کامل و به‌سرعت قابل استفاده مجدد است، بنابراین هزینه سفرهای فضایی به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اسپیس ایکس انتظار دارد راکت استارشیپ و «سوپر هوی» به‌زودی برای بهره‌برداری آماده شوند. ماسک باور دارد که استارشیپ می‌تواند هدف ارسال انسان به ماه تا سال ۲۰۲۴ را محقق کند.

احتراق ایستای استارشیپ SN15 در شرایطی انجام شد که اسپیس ایکس سه روز پیش با ماموریت «کرو-۲» مجددا چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. این چهار نفر ۳ اردیبهشت بر کپسول کرو دراگون سوار شدند و با راکت فالکون ۹ به مدار رفتند. فالکون ۹ دیگر سیستم راکتی اسپیس ایکس است که به‌طور کلی با استارشیپ فرق می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی