ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان از ارتباط احتمالی بین احساس جوان بودن و سلامتی خبر می‌دهند

مطالعه انجام شده توسط محققان آلمانی نشان می‌دهد که احساس جوان بودن و باور نداشتن سن تقویمی می‌تواند نقش موثری در کاهش استرس در افراد مسن داشته و به سلامت آنها کمک می‌کند. شاید شما ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

مطالعه انجام شده توسط محققان آلمانی نشان می‌دهد که احساس جوان بودن و باور نداشتن سن تقویمی می‌تواند نقش موثری در کاهش استرس در افراد مسن داشته و به سلامت آنها کمک می‌کند.

شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند سن فقط یک عدد است. براساس نتایج اولیه به دست آمده از پژوهشی روی افراد مسن، افرادی که از نظر ذهنی خود را جوان می‌دانند و احساس می‌کنند هنوز جوان هستند، نسبت به همسالان دیگر خود که از نظر ذهنی تصور می‌کنند پیر و سالخورده هستند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف و بستری شدن در بیمارستان قرار می‌گیرند.

در این مطالعه که در نشریه روانشناسی و پیری منتشر شده است، محققان آلمانی در طی مدت سه سال داده‌های آماری ۵۰۳۹ شرکت کننده ۴۰ سال به بالا را مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیق سوالات مختلفی از شرکت کنندگان پرسیده شده بود. برای مثال ازآنها خواسته شد به سوالاتی در مورد میزان استرس و تنش در زندگی پاسخ بدهند. در  بین سوالات مطرح شده از داوطلبان در مورد میزان زمانی که برای پیاده روی، استحمام و حتی لباس پوشیدن اختصاص می‌دهند سوال شده بود.

محققان دریافتند به صورت متوسط​​ داوطلبانی که استرس بیشتری در زندگی خود گزارش کرده بودند،‌ از سلامت کمتری برخوردار بودند. در واقع بین کاهش استرس و سلامتی آنها ارتباط نزدیکی وجود داشت.

از سوی دیگر نتایج نشان می‌داد که داوطلبانی که احساس می‌کردند سن آنها از سن تقویمی شان کمتر است، استرس کمتری را تجربه کرده بودند و همین مساله باعث شده بود از بقیه همسالان خود سالم‌تر باشند.

به گفته محققان، نتایج نشان می‌دهد که احساس جوانی در افراد می‌تواند آسیب ناشی از استرس را کاهش داده و به سلامت افراد مسن کمک کند. اگر چه پژوهشگران بر این باور هستند که این مطالعه نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد. مثبت اندیشی و داشتن دیدگاه‌های مثبت به افراد کمک می‌کند تا احساس پیری و سالخوردگی نداشته باشند. این حس باید درونی و واقعی باشد.

افرادی که به سن تقویمی اهمیتی نمی‌دهند، احساس کارآمدی و جوانی بیشتری می‌کنند و همین مساله باعث می‌شود نسبت به همسالان خود سالم‌تر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud.hi
    masoud.hi | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    نمونه های این تحقیق سال ها پیش هم انجام شده چیز جدیدی نیست حتی این موضوع پیشینه تاریخی داره

مطالب پیشنهادی