ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چین به ابر تولید کننده خودروی برقی در جهان تبدیل خواهد شد

بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، چین در حال حاضر بیش از تمامی کشورهای دنیا خودروی برقی تولید می‌کند و فعلا میزبان بیش از 80 برند مختلف است که مشغول تولید اتومبیل با آلایندگی صفر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، چین در حال حاضر بیش از تمامی کشورهای دنیا خودروی برقی تولید می‌کند و فعلا میزبان بیش از 80 برند مختلف است که مشغول تولید اتومبیل با آلایندگی صفر هستند. حال یک تحلیلگر صنعت خودروسازی ادعا می‌کند که چین تا سال 2028 بیش از 8 میلیون خودروی الکتریکی در سال تولید خواهد کرد. این درحالیست که در سال 2020 چین تنها 1 میلیون دستگاه خودروی برقی تولید کرده است.

خودروی برقی چین

بر طبق این گزارش اروپا در سال 2028 تنها 5.7 میلیون دستگاه خودروی برقی تولید خواهد کرد و ایالات متحده نیز در بهترین حالت توانایی تولید بیش از 1.4 میلیون دستگاه را نخواهد داشت.

با وجود بازار بسیار بزرگ 1.398 میلیارد نفری چین٬‌ خودروسازان این کشور در حال تصرف بازارهای منطقه هستند. برای مثال در ماه گذشته فروش خودروهای چینی در بازار کشور استرالیا برای چهارمین ماه متوالی بیشتر از مجموع خودروهای تولید شده در ایالات متحده آمریکا و آلمان بوده است.

همچنین برند MG به لیست 10 تولید کننده پر فروش بازار راه پیدا کرده است. گرچه اکثر تولیدات چینی در حال حاضر مربوط به خودروهای بنزین و دیزل سوز است، اما در آینده این خودروهای برقی هستند که سهم اصلی را در بازار تصرف خواهند کرد.

از دیگر برندهای پر فروش چینی در بازار منطقه‌ای شرق آسیا باید به هاوال، GWM و LDV اشاره کرد. شرکت BYD نیز قصد عرضه خودروی برقی با قیمت کمتر از 35 هزار دلار در سال آینده را دارد. مسئله‌ای که به احتمال زیاد می‌تواند درب‌های جدیدی به سوی وسایل نقلیه برقی باز کند.

فقط برندهای چینی نیستند که در خود چین به تولید محصول می‌پردازند. بلکه برندهای اروپایی و آمریکایی از جمله ولوو، تسلا و بی ام و نیز در حال تولید خودروهای برقی در کشور چین هستند.

این دست از خودروها به طور اختصاصی برای بازارهای شرقی از جمله بازار استرالیا تولید می‌شوند. نکته مهم اعداد اعلام شده در این است که تنها مربوط به خودروی برقی می‌شود و سایر وسایل نقلیه مجهز به قوای محرکه برقی را شامل نمی‌شود. با اضافه کردن انواع و اقسام وسایل نقلیه رقم اعلام شده قطعا بیشتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی