ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی: مشکلات مربوط به عرضه پلی استیشن ۵ احتمالا تا سال ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد

سونی انتظار ندارد در آینده نزدیک مشکلات مربوط به تامین کنسول بازی محبوبش، پلی استیشن ۵ به پایان برسد. به گفته مدیر ارشد مالی سونی، «هیروکی توتوکی» این کمپانی شرایط دشواری را برای برآورده کردن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سونی انتظار ندارد در آینده نزدیک مشکلات مربوط به تامین کنسول بازی محبوبش، پلی استیشن ۵ به پایان برسد. به گفته مدیر ارشد مالی سونی، «هیروکی توتوکی» این کمپانی شرایط دشواری را برای برآورده کردن تمام تقاضاها تجربه می‌کند و این وضعیت احتمالا تا سال ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد داشت.

توتوکی پیش‌بینی کرده که حتی با افزایش تولید، نمی‌توان پاسخگوی کل نیاز بازار در سال آینده بود:

«فکر نمی‌کنم تقاضا در سال جاری میلادی کاهش یابد و حتی اگر سال آینده بتوانیم دستگاه‌های بسیار بیشتری بسازیم، عرضه ما نمی‌تواند به میزان تقاضا برسد. ما بیش از ۱۰۰ میلیون واحد پلی استیشن ۴ فروختیم و با توجه به شهرت و سهمی که در بازار داریم، نمی‌توانم تصور کنم تقاضا به راحتی کم شود.»

سونی انتظار دارد حداقل ۱۴.۸ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ در سال مالی که از آوریل ۲۰۲۱ شروع شده، تولید کند. ژاپنی‌ها توانسته‌اند تا به امروز ۷.۸ میلیون PS5‌ بفروشند.

پلی استیشن ۵

این کمپانی در اولین سال مالی که PS4 در بازار حضور داشت، ۱۴.۸ میلیون نسخه از آن فروخت. سونی در آن زمان با کمبود قطعات شدیدی مواجه نشد، بنابراین به نظر می‌رسد تقاضای اولیه برای پلی استیشن ۵ بالاتر بوده است.

گفته‌های توتوکی در مقایسه با اظهارنظرهای قبلی سونی کمتر خوش‌بینانه است. مدیر بخش پلی استیشن در گذشته گفته بود که تامین پلی استیشن ۵ در ۲۰۲۱ بطور ماهانه بهبود پیدا می‌کند.

رئیس و مدیرعامل «سونی اینتراکتیو انترتینمنت»، «جیم رایان» در فوریه گفته بود وضعیت در نیمه دوم ۲۰۲۱ بهتر می‌شود:

«سرعت بهبود زنجیره تامین در طول سال جمع می‌شود، بنابراین زمانی که به نیمه دوم ۲۰۲۱ برسیم، شما عرضه مناسبی را شاهد خواهید بود.»

حتی اگر میزان عرضه PS5 افزایش پیدا کند، توتوکی انتظار ندارد به اندازه تقاضا باشد. توتوکی گفته حتی اگر تولید بیشتر شود، در آینده نزدیک این کمپانی نمی‌تواند پاسخگوی کل نیاز بازار باشد.البته سونی در این وضعیت تنها نیست و کمبود چیپ و تقاضای بالا، برای بسیاری از شرکت‌ها دردساز شده است. با این وجود این احتمال وجود دارد که در ۲۰۲۲ نسخه جدید PS5 از راه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی