ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: آیفون جف بزوس چگونه هک شد؟

جف بزوس

یکی از بزرگ‌ترین نکات منفی درخصوص اینترنت این است که شما هیچ وقت نمی‌توانید احساس امنیت کنید. حتی بزرگ‌ترین کمپانی‌ها و دیتاسنترهای جهان نیز هیچوقت نتوانسته‌اند ادعا کنند که برابر هجوم هکرها مصون هستند. در طول تاریخ هکرهایی بوده‌اند که توانسته‌اند از سد بزرگ‌ترین دیوارهای دفاعی اینترنت نیز بگذرند و به سادگی اطلاعاتی که می‌خواهند را به دست بیاورند. هک کردن یک فرد به تیمی متخصص و هزینه هنگفت نیاز دارد. دقیقا همان چیزی که در سناریوی هک شدن جف بزوس شاهدش بودیم. 

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

شاید با خودتان فکر کنید مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان، فردی که دور تا دورش را تکنولوژی‌های فوق پیشرفته و افراد متخصص گرفته هیچوقت دچار چنین مشکلی نمی‌شود. اما ثابت شده که ما همیشه از جایی ضربه میخوریم که انتظارش را نداریم. جف بزوس، فردی که با ایلان ماسک برای تبدیل شدن به ثروتمندترین مرد جهان رقابت نزدیکی دارد با یک پیام ویدیویی در واتس‌اپ هک شد. شاید باورش سخت باشد، اما رشته کدی که در این پیام ویدیویی ۴ مگابایتی پنهان شده بود نزدیک به ۷ گیگابایت اطلاعات را از گوشی جف بزوس استخراج کرد.

اطلاعاتی که از این طریق به دست آمد درنهایت ختم به طلاق جف بزوس از همسرش مکنزی بزوس شد. بزرگ‌ترین طلاق تاریخ که باعث شد مکنزی بزوس تبدیل به چهارمین زن ثروتمند جهان شود. اما چه کسی پشت این هک بود و چطور این اتفاق افتاد و اصلا چرا جف بزوس تبدیل به هدف تیمی از هکرها شد؟ با مستند دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این هک آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ابوالحسن گلکار
    ابوالحسن گلکار | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    بسیار عالی
    دمتون گرم

  • farzin
    farzin | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

    👌👌👌👌

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.