ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ساخت وانت پراید شش چرخ ۱۵۰ میلیون تومانی؛ کابوس متحرک در خیابان‌های ویسکانسین

چند هفته پیش یک یوتیوبر معروف با تبدیل فورد فستیوا به ماشین چمن‌زنی بسیار خبرساز شد و نام این خودروی قدیمی را پس از مدت‌ها دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. حالا به فاصله کمی، یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

چند هفته پیش یک یوتیوبر معروف با تبدیل فورد فستیوا به ماشین چمن‌زنی بسیار خبرساز شد و نام این خودروی قدیمی را پس از مدت‌ها دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. حالا به فاصله کمی، یک دستگاه فستیوای شش چرخ در ویسکانسین آمریکا مورد توجه قرار گرفته و به سوژه برخی رسانه‌ها تبدیل شده است. گویا خبرسازی این خودرو حتی پس از توقف تولید پراید نیز همچنان در سطح جهانی وجود دارد و پایانی برای آن قابل تصور نیست.

وانت پراید شش چرخ

شاید بدانید فورد فستیوا در حقیقت نسخه اصلی پراید محسوب می‌شود، پس می‌توان این اتومبیل را با عنوان پراید شش چرخ نیز صدا کرد. در هر حال اتومبیل مورد بحث به فروش گذاشته شده و به دنبال مالکی جدید است.

فستیوا یا پراید شش چرخ ظاهرا با هدف جابجایی بار به این شکل درآمده؛ با توجه به اضافه شدن محور سوم، طول این خودرو بیشتر از حالت استاندارد است. نکته جالب اینکه قسمت عقب کلا بازطراحی شده و چراغ‌های استاندارد با نمونه‌های گرد دوقلو جایگزین شده‌اند، عجیب‌تر از این چراغ‌ها، دو خروجی اگزوز هستند گه در دو طرف بدنه جا خوش کرده‌اند!

وانت پراید شش چرخ
معلوم نیست که آیا اگزوز دوم واقعا کارایی دارد یا صرفا تزئینی است!

نیروبخش فستیوا یا پراید آمریکایی در حالت استاندارد همان موتور 1.3 لیتری آشناست، این موتور کم حجم در فستیوا هم تنها 63 اسب بخار دارد. با توجه به این موتور ضعیف و انتقال قدرت به محور جلو، مشخص نیست اضافه شدن محور سوم دقیقا با چه انگیزه‌ای صورت گرفته است!

وانت پراید شش چرخ

برچسب نصب شده روی شیشه نشان می‌دهد این اتومبیل خاص مدل 1991 بوده و تنها 47 هزار مایل (حدود 75 هزار کیلومتر) کارکرد دارد. برای این پراید شش چرخ قیمتی برابر با 6.500 دلار تعیین شده؛ با احتساب نرخ روز ارز این رقم نزدیک به 150 میلیون تومان می‌شود.

وانت پراید شش چرخ

مالک این خودرو پیمایش بیش از 30 مایل به ازای هر گالن سوخت را مزیت اصلی آن می‌داند. بد نیست اشاره کنیم چنین مصرفی معادل 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌شود.

ناگفته نماند در سال‌های اخیر تب پیکاپ‌های 6 چرخ بالا گرفته و چند شرکت مطرح به تولید چنین مدل‌هایی رو آورده‌اند. یکی از پر سر و صداترین این مدل‌ها رضوانی هرکول است که برای آشنایی با آن می‌توانید مطلب مربوطه را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    این دنیا دیگه ارزش نداره

مطالب پیشنهادی