ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳
تکنولوژی

آیفون ۱۲ اپل لقب پرفروش‌ترین موبایل بازار را از ابتدای سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد

گوشی‌ آیفون ۱۲ از زمان عرضه تاکنون فروش چشمگیری را تجربه کرده و توانسته با سهم بازار ۵ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون به پرفروش‌ترین موبایل بازار تبدیل شود. در رتبه دوم با فاصله ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

گوشی‌ آیفون ۱۲ از زمان عرضه تاکنون فروش چشمگیری را تجربه کرده و توانسته با سهم بازار ۵ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون به پرفروش‌ترین موبایل بازار تبدیل شود.

در رتبه دوم با فاصله بسیار نزدیکی آیفون ۱۲ پرو مکس قرار دارد که ۴ درصد سهم بازار را در اختیار خود دارد. به همین ترتیب آیفون ۱۲ پرو با سهم بازار ۳ درصدی سومین گوشی پرفروش سه ماهه اول سال جاری بوده است.

موسسه کانترپوینت دلیل موفقیت اپل را تقاضای زیاد کاربران برای خرید گوشی‌های ۵G و تاخیر به وجود آمده از سال ۲۰۲۰ در نتیجه شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است.

آیفون ۱۲

در لیست ۱۰ گوشی پرفروش سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نام شرکت‌های شیائومی و سامسونگ به چشم می خورد که با گوشی‌های مقرون به صرفه خود رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. رتبه‌های پنجم، ششم و هشتم به ترتیب با گوشی‌های ردمی ۹A، ردمی ۹ و ردمی نوت ۹ به شیائومی رسیده است. سامسونگ نیز با گلکسی A12 رتبه هفتم، گلکسی A21 رتبه نهم و گلکسی A31 رتبه دهم را به دست آورده است.

در این گزارش وضعیت گوشی‌های موبایل بر اساس درآمد کسب شده نیز عنوان شده که نتایج آن کاملا متفاوت است. گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس علیرغم اینکه فقط ۴ درصد سهم بازار را در اختیار داشته، به طور باورنکردنی، در سه ماهه گذشته ۱۲ درصد از کل درآمد بازار گوشی‌های هوشمند را کسب کرده است. آیفون ۱۲ با ۱۱ درصد و آیفون ۱۲ پرو با ۹ درصد رتبه‌های دوم و سوم لیست پردرآمدترین گوشی‌های سه ماهه اول سال را تشکیل می‌دهند.

همچنین تمام سه مدل پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S21 در این لیست قرار گرفته‌اند. گلکسی S21 اولترا با سهم ۳ درصدی مقام پنجم را به خود اختصاص داده است. گلکسی S21 با سهم ۲ درصد و گلکسی S21 پلاس با سهم یک درصدی رتبه‌های هفتم و نهم لیست را تشکیل می‌دهند. در مجموع سری گلکسی S21 سامسونگ ۶ درصد درآمد بازار گوشی‌های موبایل در سه ماهه اول سال جاری را کسب کرده‌اند.

آیفون ۱۲

گوشی میت ۴۰ پرو هواوی نیز با سهم ۲ درصدی خود در لیست دیده‌ می‌شود. این امر بسیار چشمگیر است زیرا این گوشی فقط در چین عرضه شده است اما به نظر می‌رسد نام هواوی برای آخرین بار در این لیست قابل مشاهده باشد.

موسسه کانترپوینت ادعا می‌کند که موفقیت این پرچمداران باعث شده است تا درآمد جهانی بازار گوشی‌های موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد که نوعی رکورد محسوب می‌شود. همچنین اگر از آیفون ۱۱ و آیفون SE اپل چشم‌پوشی کنیم، مشخص است که شبکه ۵G به استاندار بازار موبایل تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی