ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل فوتوز با کمک هوش مصنوعی تصاویر را متحرک می‌کند

گوگل در رویداد I/O 2021 از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در گوگل فوتوز خبر داد که با کمک آن‌ها می‌توان تصاویر را زنده‌تر کرد. یکی از این تکنیک‌ها «لحظات سینمایی» (Cinematic Moments) نام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

گوگل در رویداد I/O 2021 از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در گوگل فوتوز خبر داد که با کمک آن‌ها می‌توان تصاویر را زنده‌تر کرد.

یکی از این تکنیک‌ها «لحظات سینمایی» (Cinematic Moments) نام دارد که برای ایجاد نوعی تصویر متحرک، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و دو عکس مختلف در یک صحنه مشخص را با یکدیگر ترکیب می‌کند. گوگل پیش از این نیز در سال ۲۰۲۰ قابلیتی به نام «تصاویر سینمایی» به گوگل فوتوز اضافه کرده بود که این تکنیک جدید به نوعی ارتقا آن محسوب می‌شود. همچنین این تکنیک توانایی عکاسی محاسباتی گوگل و پردازش نرم‌افزاری آن را به تصویر می‌کشد.

این تکنیک از فناوری شبکه عصبی هوش مصنوعی برای تحلیل حرکت بین دو تصویر استفاده می‌کند. «شیمریت بن یایر» یکی از مدیران گوگل فوتوز در جریان رویداد I/O 2021 گوگل درباره این ویژگی عنوان می‌کند که نتیجه نهایی یک تصویر متحرک زنده است.

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که تابستان امسال برای گوگل فوتوز ارائه می‌شود، یافتن الگوهای متناوب در تصاویر موجود در گالری تصاویر کاربران است که می‌تواند مجموعه‌ای از تصاویر مرتبط را انتخاب کند. ویژگی‌ جدید گوگل از طرفی برای کاربرانی که علاقه زیادی به ثبت تصاویر دارند و قصد ندارند تصاویر قدیمی گالری خود را از یاد ببرند می‌‎تواند مهم باشد. از طرفی دیگر گوگل  نیز با ارائه این ویژگی‌ها سعی دارد انگیزه‌ای برای کاربران فراهم کند تا به جای استفاده از سرویس‌های رقیب به گوگل فوتوز روی بیاورند.

گوگل همچنین در اواخر امسال از ویژگی دیگری تحت عنوان «پوشه قفل شده» رونمایی خواهد کرد که در آن فضای ذخیره‌سازی عکس محافظت شده‌ای با رمز عبور را به صورت مستقیم ارائه می‌کند. با این وجود کاربران می‌توانند برخی تصاویر حساس خود را از دید سایر کاربران پنهان کنند.

گوگل در جریان رویداد I/O 2021 قابلیت‌ دیگری به نام «الگوهای کوچک» را برای گوگل فوتوز ارائه کرده بود که با کمک هوش مصنوعی عناصر جزئی در عکس‌ها را شناسایی و تصاویر را براساس آن دسته بندی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی