ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جو بایدن می‌خواهد خودروی مخصوص رئیس جمهور آمریکا را برقی‌سازی کند

جو بایدن یکی از حامیان اصلی و بزرگ خودروهای برقی است، به همین جهت انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو سیاست‌گذاری‌ها بیش از پیش به نفع چنین مدل‌هایی باشد. این مساله ظاهرا در نهایت باعث ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

جو بایدن یکی از حامیان اصلی و بزرگ خودروهای برقی است، به همین جهت انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو سیاست‌گذاری‌ها بیش از پیش به نفع چنین مدل‌هایی باشد. این مساله ظاهرا در نهایت باعث برقی‌سازی خودروی مخصوص جابجایی ریاست جمهوری آمریکا – ملقب به The Beast به معنای هیولا – خواهد شد.

آنطور که از قول جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نقل شده، برقی شدن لیموزین ریاست جمهوری، چیزی است که توسط بایدن بطور جدی پیگیری می‌شود و او این امر را هدف خود قرار داده است.

شاید بدانید جزئیات فنی هیولا، هرگز به طور کامل فاش نشده و تنها برخی مشخصات کلی آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. برای نمونه وزن این لیموزین بسیار پیشرفته بین 15 الی 20 هزار پوند (معادل 6.8 الی 9 تن) بوده و با آنکه نشان کادیلاک را روی خود دارد، ولی در حقیقت بر مبنای شاسی یک کامیون جنرال موتورز ساخته شده است.

با توجه به اینکه هامر برقی وزنی بیش از 9 هزار پوند (4 تن) دارد، پلتفرم این خودرو می‌تواند برای ساخت هیولای الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا این لیموزین باید به طیف گسترده‌ای از انواع زره‌ها و تجهیزات دفاعی مجهز باشد تا سرویس مخفی آمریکا آن را برای جابجایی رئیس جمهور تایید کند!

البته در این بین یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه عبارت electrified (به معنای برقی‌سازی شده) می‌تواند به معنای بهره‌گیری از پیشرانه هیبریدی نیز باشد. در این صورت کادیلاک نیز احتمالا بیشتر خوشحال خواهد شد!

خودروی مخصوص رئیس جمهور آمریکا

بد نیست اشاره کنیم کادیلاک در طول دوران فعالیت خود، لیموزین‌های زیادی را برای حمل و جابجایی رئیس جمهور آمریکا تولید کرده است. این برند لوکس در واقع برای ساخت لیموزین‌های ضد گلوله با سرویس مخفی ایالات متحده قرارداد دارد.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ارزش این قرارداد چیزی در حدود 15.8 میلیون دلار بود و شامل تولید چند مدل مختلف می‌شد. این را هم اضافه کنیم که ساخت هیولای کنونی برای شرکت کادیلاک حدود یک سال طول کشیده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی