ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند مانع از اعمال محدودیت‌های ناشی از عدم پذیرش قوانین جدید واتس‌اپ در این کشور شد

واتس‌اپ قبول کرده دسترسی کاربران هندی را حتی در صورت عدم پذیرش قوانین جدید حریم خصوصی از این پیام‌رسان قطع نکند. واتس‌اپ تا زمان اجرایی شدن قانون «محافظت از اطلاعات خصوصی» (PDP) بر همین موضع ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

واتس‌اپ قبول کرده دسترسی کاربران هندی را حتی در صورت عدم پذیرش قوانین جدید حریم خصوصی از این پیام‌رسان قطع نکند. واتس‌اپ تا زمان اجرایی شدن قانون «محافظت از اطلاعات خصوصی» (PDP) بر همین موضع باقی خواهد ماند.

مقررات جدید حریم خصوصی واتس‌اپ از تاریخ ۲۵ اردیبهشت اجرایی شد. اما به‌رغم تمام تلاش‌های این شرکت مبنی بر رفع نگرانی‌ها پیرامون اشتراک‌گذاری اطلاعات، کاربران و دولت‌ها هنوز سعی دارند با اعمال فشار واتس‌اپ را از اجرای این تغییرات منصرف کنند. هند هم در همین راستا توانسته سیاست‌های واتس‌اپ را برای شهروندان خود تغییر دهد.

دولت هند هفته پیش با ارسال نامه‌ای به واتس‌اپ خواستار جلوگیری از اجرای قوانین جدید حریم خصوصی شد. هند این شرایط تازه را «تبعیض‌آمیز، غیرمنصفانه و غیرمسئولانه» خوانده است. همچنین هشدار داد که اگر واکنش واتس‌اپ «رضایت‌بخش» نباشد، این شرکت احتمالا در هند با برخورد قضایی مواجه می‌شود.

حالا واتس‌اپ اعلام کرده که اگر کاربران هندی با قوانین جدید این شرکت موافقت نکنند، اپلیکیشن برایشان بلااستفاده نمی‌شود. واتس‌اپ در بیانیه‌ای اظهار داشت: «ما عملکرد واتس‌اپ را در هفته‌های آتی محدود نخواهیم کرد. در عوض، هر چند وقت یک‌بار این به‌روزرسانی را به کاربران یادآوری می‌کنیم.»

این شرکت می‌گوید تا زمانی که قانون «محافظت از اطلاعات خصوصی» (PDP) اجرایی شود، این موضع را حفظ خواهد کرد. سخنگوی این پیام‌رسان می‌گوید: «امیدواریم این رویکرد صرف‌نظر از این که کاربران بخواهند با کسب و کارها تعامل داشته باشند یا نه، قابلیت انتخاب را در اختیار همگان قرار دهد.»

تغییر قوانین واتس‌اپ در برخی از کشورهای اروپایی هم منع شده است. این شرکت دی ماه پارسال در اطلاعیه‌ای از تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی خود خبر داد. طی این تغییر قرار شد اطلاعات کاربران واتس‌اپ با مالک این شرکت یعنی فیسبوک به اشتراک گذاشته شود. واتس‌اپ در پی اعتراضات به تصریح قوانین خود پرداخت و نهایتا اجرای آن را به تعویق انداخت. اما هنوز که هنوز است خیلی‌ها تمایل به پذیرش این تغییرات ندارند و به دنبال لغو آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی