ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محدودیت آیپد پرو M1 در مصرف رم: فقط ۵ گیگابایت به ازای هر برنامه

توسعه‌دهندگان می‌گویند با وجود این که آیپد پرو M1 در دو پیکربندی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود، ولی هر اپلیکیشن نمی‌تواند بیشتر از ۵ گیگابایت رم مصرف کند. به گزارش یک توسعه‌دهنده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

توسعه‌دهندگان می‌گویند با وجود این که آیپد پرو M1 در دو پیکربندی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود، ولی هر اپلیکیشن نمی‌تواند بیشتر از ۵ گیگابایت رم مصرف کند.

به گزارش یک توسعه‌دهنده اپ طراحی و گرافیک Artstudio Pro، برنامه‌ها روی آیپد پرو M1 حداکثر امکان استفاده از ۵ گیگابایت رم را دارند. اگر یک اپ بخواهد میزان استفاده از رم را افزایش دهد، برنامه کرش می‌کند. ظاهرا این میزان فقط ۵۰۰ مگابایت نسبت به آیپد قبلی که ۶ گیگابایت رم داشت، افزایش پیدا کرده است.

این توسعه‌دهنده در صفحه توییتر خود در پاسخ به یکی از کاربران که انتظار داشت نسخه ۱۶ گیگابایتی آیپد پرو M1 مدیریت حافظه بهتری داشته باشد، نوشت: «در حال حاضر همه آیپدهای M1 به حافظه رم یکسانی دسترسی دارند. به محض این که امکان دسترسی بیشتری به حافظه فراهم شود، این ویژگی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.»

بیشترین مقدار رم در تاریخ آیپد به آیپد پرو سال گذشته اختصاص داشت که صرف‌نظر از حافظه داخلی ۶ گیگابایت رم ارائه می‌کرد. البته باید توجه داشت که محدودیت ۵ گیگابایتی فعلی به ازای هر اپلیکیشن اعمال می‌شود و کل دسترسی کاربر به رم را محدود نمی‌کند. با این وجود، همچنان مایه تاسف است که نمی‌توان در نسخه‌های رده بالا از حداکثر توان دستگاه استفاده کرد.

به عبارت دیگر، مدل دارای ۱ یا ۲ ترابایت حافظه داخلی با داشتن ۱۶ گیگابایت رم به کاربر اجازه می‌دهد اپ‌های بیشتری را در پس‌زمینه سیستم داشته باشد. سیستم عامل iPadOS امکان دسترسی به کل حافظه را دارد اما نمی‌گذارد هر اپلیکیشن بیشتر از ۵ گیگابایت حافظه مصرف کند.

کاربران آیپد مدت‌هاست نسبت به ناکارآمدی iPadOS اعتراض دارند و معتقدند که این سیستم عامل نمی‌تواند از تمام قابلیت‌های سخت‌افزاری آیپد پرو استفاده کند. اپل به‌زودی در WWDC 2021 از iPadOS 15 در کنار iOS 15 و macOS 12 رونمایی می‌کند. بلومبرگ مدعی است iPadOS 15 بزرگ‌ترین بازطراحی صفحه خانگی آیپد از زمان معرفی اولین تبلت اپل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی