ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست غیرقانونی FBI از نشریه آمریکایی مبنی بر فاش کردن داده‌های کاربران

FBI در تلاش است تا به آدرس IP، شماره تلفن و سایر اطلاعات افرادی که یکی از مقاله‌های نشریه USA Today را خوانده‌‌اند دست پیدا کند و از نشریه آمریکایی خواسته تا این داده‌ها را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

FBI در تلاش است تا به آدرس IP، شماره تلفن و سایر اطلاعات افرادی که یکی از مقاله‌های نشریه USA Today را خوانده‌‌اند دست پیدا کند و از نشریه آمریکایی خواسته تا این داده‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

موضوع مقاله به مرگ دو نفر از نیروهای FBI مربوط می‌شود و این سازمان می‌خواهد بداند چه افرادی در ۳۵ دقیقه اول از انتشار مقاله، آن مطالعه کرده اند. نشریه آمریکایی می‌گوید چنین درخواستی مغایر آزادی مطبوعات است و باعث ایجاد جو بی‌اعتمادی در مخاطبان رسانه‌ها می‌شود.

FBI تایید می‌کند که این مقاله به تحقیقات جنایی سازمان مربوط می‌شود و آن‌ها در جستجوی اطلاعات افرادی هستند که ظرف مدت زمان ۳۵ دقیقه به مقاله دسترسی پیدا کرده‌ و آن را مطالعه کرده‌اند. این در حالی است که نشریه USA Today از ارائه چنین اطلاعاتی به این سازمان امتناع ورزیده و آن را مغایر قوانین آزادی مطبوعات می‌داند.

«ماریبل پرز وادس‌ورث» ناشر USA Today در بیانیه‌ای عنوان کرد:

«ما به ویژه با توجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور بایدن در حمایت از آزادی مطبوعات، از دریافت چنین درخواستی شگفت زده شده‌ایم. چنین درخواستی همچنین مغایر دستورالعمل‌های وزارت دادگستری برای رسانه‌های خبری است.»

مقاله
بخشی از نامه FBI که به دفتر نشریه ارسال شده است

مقاله اشاره شده در این خبر ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ منتشر شده است و عنوان می‌کند که دو مامور FBI هنگام تلاش برای اجرای حکم ورود به یکی از خانه‌‌ها به جرم کودک آزاری و تجاوز به کودکان کشته شده‌اند. درخواست مربوطه توسط یکی از نمایندگان ویژه FBI تهیه شده و اطلاعات زیادی درباره مشخصات دستگاه‌هایی که از ساعت ۰۴:۰۳ تا ۰۴:۳۸ دقیقه آن روز به مقاله دسترسی داشتند را درخواست می‌کند.

با توجه به اینکه مظنون توصیف شده در مقاله، کشته شده است، هنوز دلیل این درخواست FBI مشخص نشده است. با این حال، USA Today در پرونده خود می‌گوید که این درخواست مغایر قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را نقض می‌کند. همچنین دسترسی FBI به سوابق عمومی افرادی که مقاله‌ای را خوانده‌اند می‌تواند مردم را نسبت به آن‌ها بی‌اعتماد کند.

پرز وادس‌ورث در بیانیه‌ای عنوان می‌کند که وکلای آن‌ها قبل از هرگونه اقدامی تلاش کردند با FBI تماس بگیرند و علی رغم این تلاش‌ها، هیچ پاسخ اساسی دریافت نکرده‌اند. او همچنین اضافه می‌کند که از دادگاه خواسته است تا احضار FBI را برای محافظت از رابطه و اعتماد بین خوانندگان و روزنامه‌نگاران  لغو کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی