ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک او اس مانتری با امکان به اشتراک‌گذاری ماوس و کیبورد معرفی شد

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021 از نسخه بزرگ بعدی سیستم عامل دسکتاپ خود، یعنی مک او اس مانتری رونمایی کرد. اپل در سال قبل با رونمایی از مک او اس «بیگ سور» تغییرات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۴

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021 از نسخه بزرگ بعدی سیستم عامل دسکتاپ خود، یعنی مک او اس مانتری رونمایی کرد.

اپل در سال قبل با رونمایی از مک او اس «بیگ سور» تغییرات ظاهری متنوعی را در سیستم عامل خود اعمال کرد و علاوه بر این اپلیکیشن‌‌های سافاری، مپس و مسیجز با تغییرات قابل توجه همراه شدند. حالا اپل با مک او اس مانتری باز هم رابط کاربری را با بهبودهایی همراه کرده؛ البته Monterey را نباید یک به روز رسانی اساسی به حساب آورد و همچنان شباهت‌های زیادی با او اس اکس دارد. با این حال این نسخه تلاش کرده زندگی کاربران را ساده‌تر از قبل کند.

یکی از قابلیت‌های جدید سیستم عامل مک جدید «SharePlay» است که امکان به اشتراک گذاری موسیقی و فیلم‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارد و علاوه بر این برخی از ویژگی‌های جدید iOS 15 هم با مک او اس مشترک است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مانتری، «Universal Control» است که امکان کنترل مک و آی‌پد از طریق کیبورد و ماوس مشترک را فراهم می‌کند. البته پیش از این هم اپلیکیشن‌‌های ثالثی از جمله Across ارائه شده بودند که همین قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دادند اما تنظیم و راه اندازی آنها پیچیده بود.

مانتری

علاوه بر این می‌توانید نمایشگر آیپد یا آهنگ‌های خود را از طریق قابلیت «AirPlay to Mac» روی کامپیوتر خود پخش کنید تا از اسپیکرهای پیشرفته‌تر آی‌مک (در مقایسه با آیپد) لذت ببرید. این ویژگی همچنین با آیفون‌ها سازگاری دارد.

از دیگر ویژگی‌های جدید «Shortcuts» است که یک ویژگی خودکار سازی در مک به حساب می‌آید. البته همچنان قابلیت قدیمی‌تر Automator هم در مانتری پشتیبانی می‌شود و مواردی که در Automator تعریف کرده‌اید امکان انتقال به Shortcuts را نیز دارند.

مانتری همچنین با برخی از ویژگی‌های جدید iOS 15 از جمله نسخه به روز شده فیس‌تایم، قابلیت فوکوس برای اعلان‌ها و نیز SharePlay برای مشاهده محتوا در کنار دیگران همراه شده است.

نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان مک او اس مانتری از امروز در دسترس قرار داد و نسخه پیش نمایش عمومی هم در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد. در نهایت کاربران باید برای دریافت نسخه نهایی مانتری تا پاییز منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی