ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت «یونیورسال کنترل» امکان مدیریت آیپد و مک به صورت یکجا را فراهم می‌کند

اپل علاوه بر معرفی سیستم‌عامل جدید خود مانند iOS 15 و iPadOS 15 در کنفرانس WWDC 2021، از قابلیت‌های متنوعی برای مدیریت دستگاه‌های خود از جمله یونیورسال کنترل (Universal Control) نیز رونمایی کرد. کاربران مک او اس ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۱

اپل علاوه بر معرفی سیستم‌عامل جدید خود مانند iOS 15 و iPadOS 15 در کنفرانس WWDC 2021، از قابلیت‌های متنوعی برای مدیریت دستگاه‌های خود از جمله یونیورسال کنترل (Universal Control) نیز رونمایی کرد. کاربران مک او اس مونتری (Monterey) می‌توانند آیپد خود را در کنار لپ‌تاپ یا دسکتاپ خود به راحتی مدیریت کنند.

ویژگی یونیورسال کنترل به کاربران اجازه می‌دهد تا نشانگر موس را به راحتی میان مک و آیپد جابه‌جا کنند. هنوز مشخص نیست که کدام نسل از آیپد‌ها و دستگاه‌های مک از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند و آیا امکان اتصال دستگاه‌ها به یک‌دیگر از این طریق وجود دارد یا خیر. اما به طور کلی مک قادر است تا آیپد را شناسایی کند و استفاده از موس و کیبورد به راحتی در تبلت امکان‌پذیر خواهد بود.

به کمک یونیورسال کنترل فرایندهایی مانند درگ کردن فایل‌ها میان دو دستگاه قابل انجام است. همچنین پشتیبانی از ورودی‌های مک، نیاز به موس و کیبورد جداگانه برای آیپد را به صورت محسوسی کمرنگ می‌کند. اگرچه جزئیات تکمیلی هنوز منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد مهاجرت دستگاه‌های مک به معماری مبتنی بر ARM موجب شده تا چنین ویژگی‌هایی پدیدار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی