ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

آغاز فرایند انتخاب استارتاپ‌های ایرانی برای شرکت در Start Up! Germany Tour

امسال برای سومین سال پیاپی، اتاق ایران و آلمان تیم‌های ایرانی را برای شرکت در تور Start Up! Germany حمایت می‌کند و قرار است اگر تیم ایرانی بتواند برنده رقابت‌های منطقه‌ای این رویداد شود با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

امسال برای سومین سال پیاپی، اتاق ایران و آلمان تیم‌های ایرانی را برای شرکت در تور Start Up! Germany حمایت می‌کند و قرار است اگر تیم ایرانی بتواند برنده رقابت‌های منطقه‌ای این رویداد شود با حمایت کامل این اتاق بازرگانی در رویداد اصلی شرکت کند.

از سال ۲۰۱۷ ، Start.up! Germany Tour هرساله با هدف آشنایی استارتاپ‌های کشورهای مختلف با هم و با فضای استارتاپی ایالت نوردراین وستفالن آلمان برگزار می‌شود. در این رویداد سالانه استارتاپ‌ها فرصت پیدا می‌کنند ضمن آشنایی با استانداردهای بین‌المللی، با استارتاپ‌هایی از سراسر جهان آشنا شوند، ایده‌های به روز و تازه را بشناسند، با استارتاپ‌های موفق تعامل داشته باشند و مهم‌تر از همه شانس یافتن شریک تجاری و سرمایه‌گذار را برای استارتاپ خود افزایش دهند.

آنطور که اعلام شده در مرحله اول، استارتاپ‌ها در سه حوزه‌ی «اینشورتک»، «لجستیک/حمل و نقل» و «شهر هوشمند» باید با ثبت درخواست خود، در رویداد پیچ اتاق ایران و آلمان شرکت کنند و سپس با حضور داورانی خبره در سه حوزه مذکور، 5 استارتاپ برای شرکت در تور انتخاب خواهند شد.

«کسری امام صفاری» مدیر ارشد عملیاتی اتاق ایران و آلمان در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که آنها از سال سوم برگزاری این رویداد که مسیر جدی‌تری به خود گرفته بود به فرستادن تیم‌های ایرانی در این رویداد اقدام کردند. او می‌گوید تیم‌هایی همچون پلاک، بیمیتو و کرفس در سال‌های گذشته در این رویداد شرکت کردند و تجارب زیادی کسب کردند به طوری که با پیاده سازی آنها در داخل کشور توانستند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. امام صفاری می‌گوید یک تیم ایرانی در سال گذشته نیز توانست با سرمایه‌گذارانی مذاکره کند و پیشنهادات سرمایه‌گذاری جذابی دریافت کند:«در هر حال حضور در این رویداد جهانی در کنار دیگر تیم‌ها و منتورهای جهانی خودش به تنهایی یک برگ بنده برای تیم‌های ایرانی است که قصد دارند فراتر از بازار کشور فکر کنند.»

امام صفاری با اشاره به رویداد سال گذشته می‌گوید تیم‌های ایرانی در سال قبل توانستند به خوبی ظاهر شوند و جزو معدود کشورهایی باشند که سه تیم‌شان در رویداد جانبی این مراسم به اسم بیگ پیچ به ارائه تیم خودشان بپردازند. او می‌گوید آنها قصد دارند تیم‌های ایرانی را در سال جدید هم برای حضور در این رویداد تشویق کنند و آنها را مورد حمایت قرار دهند: «در وهله اول قصد داریم تا ۲۰ تیر ماه از استارتاپ‌های ایرانی برای شرکت در این رویداد ثبت نام به عمل بیاوریم.»

به گفته امام صفاری رویداد مسابقات منطقه‌ای این مراسم در اوایل مهرماه و به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در نهایت ۱۵ استارتاپ از سراسر جهان وارد بخش فینال در رویداد اصلی و جهانی می‌شوند. او در پاسخ به این پرسش که این رویداد چطور برگزار می‌شود می‌گوید قرار است که این رویداد به صورت هیبرید برگزار شود و بخش فینال در صورت برطرف شدن پاندمی کرونا به صورت حضوری خواهد بود. چرا که احتمالا تا آن زمان واکسیناسیون عمومی صورت گرفته است؛ زمان رویداد اصلی نیز به گفته امام صفاری آبان ماه خواهد بود: «اگر تیم ایرانی بتواند در مسابقات منطقه‌ای به موفقیت دست پیدا کند ما هزینه‌ها و اقدامات لازم برای فرستادن تیم ایرانی به رویداد جهانی را حل و فصل خواهیم کرد.»

او در پاسخ به این سوال که در رویداد جهانی قرار است چه اتفاقی برای تیم‌ها بیفتد می‌گوید: «در این رویداد یک مراسم بزرگی برگزار می‌شود که از همه کشورهای دنیا در آن حضور دارند و نت‌ورکینگ، آموزش، مذاکرات، امکان یافتن سرمایه‌گذار و امکان بازدید و تبادل تجربه برای تیم‌ها به وجود می‌آید. در بخش فینال رویداد اصلی استارتاپ‌های برتر مرحله مسابقات منطقه‌‌ای، با هم به رقابت خواهند پرداخت و به 3 استارتاپ برتر به ترتیب 7500، 5000 و 2500 یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد.»

او در پاسخ به این پرسش که چه تیم‌هایی امکان حضور در این رویداد را دارند می‌گوید که تیم‌ها باید از مرحله پیش بذری و بذری گذشته باشند و در مرحله ورود به بازار باشند یا به تازگی به بازار رفته باشند: «ما فکر می‌کنیم حضور تیم‌های بزرگی مانند دیجی کالا و اسنپ در این مراسم مزایایی ندارند و تیم‌های جوانی باید در آن شرکت کنند که ایده مناسبی دارند و به مرحله ورود به بازار رسیدند.»

او اعلام می‌کند که حضور استارتاپ‌ها در Start.up! Germany Tour فرصتی است که اجازه می‌دهد تیم‌های ایرانی در برابر مخاطبان آلمانی و همچنین در کنار استارتاپ‌هایی از سراسر دنیا که توسط شبکه اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان DIHK در این رویداد معرفی می‌شوند، با ارائه ایده خود بتوانند از حالا روابط تجاری آینده خود را با این کشور، پایه‌گذاری کنند. قابل توجه است که تاکنون بیش از 40 کشور برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. او همچنین خبر می‌دهد برای شرکت فعالانه و موثر و همچنین آشنایی با تور و برقراری ارتباط میان برگزارکنندگان و همه استارتاپ‌های شرکت‌کننده در تور، وبینارهایی به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

شرکت در این برنامه فرصت آشنایی با مرکز اصلی استارتاپی و قطب صنعتی آلمان را فراهم می‌کند. در واقع استارتاپ‌های ایرانی این فرصت را پیدا می‌کنند که با شرکت‌های مختلف در شهرهای دوسلدورف، کلن، و ناحیه Ruhr آلمان آشنا شوند. در مجموع هم این فرصت برای آشنایی با حدود ۳۰۰ استارتاپ، ۲۰۰ شرکت و بیشتر از ۵۰ سخنران که شامل مدیران شرکت‌های بزرگ جهان هستند، فراهم می‌شود. از سوی دیگر استارتاپ‌های ایرانی می‌توانند با ایده‌های جدیدی آشنا شوند چرا که در این تور، استارتاپ‌هایی از سراسر جهان حضور دارند. اما نکته دیگر مربوط به احتمال بالقوه‌ی یافتن شرکای تجاری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی