ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دونالد ترامپ: بیت کوین یک کلاهبرداری است و دلار آمریکا باید در جهان حکمرانی کند

رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس بیزینس» گفته بیت کوین یک کلاهبرداری است که روی ارزش دلار آمریکا تاثیر می‌گذارد. ترامپ در مصاحبه‌اش گفته بیت کوین را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس بیزینس» گفته بیت کوین یک کلاهبرداری است که روی ارزش دلار آمریکا تاثیر می‌گذارد.

ترامپ در مصاحبه‌اش گفته بیت کوین را بخاطر رقابت با دلار دوست ندارد:

«بیت کوین شبیه به یک کلاهبرداری است. من آن را دوست ندارم چرا که یک ارز دیگر است که می‌خواهد با دلار رقابت کند.»

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفته می‌خواهد دلار ارز جهان باشد و در دنیا حکمرانی کند:

«ارز جهان باید دلار باشد و من فکر نمی‌کنم که باید تمام بیت کوین‌های جهان در گردش باشند. به نظرم باید آن‌ را به شدت کنترل کرد و به رگولاتوری نیاز دارد. این رمزارز اهمیت دلار را زیر سوال می‌برد.»

دونالد ترامپ در حالی علیه بیت کوین صحبت کرده که السالوادور به عنوان اولین کشور جهان، می‌خواهد بیت کوین را به عنوان ارز رسمی بشناسد و معاملات آن را قانونی اعلام کند.

قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و البته یکی از دلایل افزایش قیمتش هم مربوط به گفته‌ها و توییت‌های مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک بود. اما با اعلام خبر عدم پذیرش بیت کوین از سوی تسلا، وضعیت بازار قرمز شد.

اگرچه ماسک با اقدامات بعدی‌اش مانند تشکیل شورایی برای رفع مشکلات مربوط به استخراج بیت کوین کمی به بهبود وضعیت بازار کمک کرد، اما شرایط به گونه‌ای است که ارزش بیت کوین همچنان رو به کاهش است.

در کنار اظهارنظرهای ماسک، باید به ممنوعیت‌ها در چین هم اشاره کنیم. بانک‌ها و کمپانی‌های پرداخت الکترونیکی در چین نمی‌توانند سرویس‌های مربوط به رمزارزها را در اختیار مشتریان قرار دهند.

قیمت بیت کوین حالا کمتر از ۳۵ هزار دلار است و در نزدیکی ۳۰ هزار دلار قرار دارد. قیمت این رمزارز چندین ماه پیش از ۶۰ هزار دلار فراتر رفته بود. اما سوال مهم این است: آیا ارزی با این همه نوسان می‌تواند ارزهای مطرح جهان مانند دلار را تهدید کند یا خیر؟ نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • mos99
    mos99 | ۲۰ دی ۱۴۰۰

    خود بیت کوین کوره پولسوزی دلار بوده،هزاران میلیارد دلار رو اینجوری سوزوندن
    بیت کوین خودش اومد تا آمریکا چند وقت دیگه هم با دلار بازی کنه (که دیگه نفس های آخرش بود)
    بعدش اگه شد خود بیت کوین یا ارز دیگه ای جایگزین دلار بشه

    • mos99
      mos99 | ۲۰ دی ۱۴۰۰

      متاورس هم بازی بعدی بوده این ارزشمند شدن های ناگهانی و اخبار خرید و فروش عجیب غریبی که زمانی برای بیت کوین و حالا برای متاورس مطرح میشه هیچکدوم تصادفی نیست کاملا برنامه‌ریزی‌ شده است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی