ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

صدها پزشک در اندونزی با وجود تزریق واکسن سینوواک، به کرونا مبتلا شدند

بیش از ۳۵۰ پزشک و اعضای کادر درمان در اندونزی علی‌رغم دریافت واکسن کرونا، به این بیماری مبتلا شده‌‌اند و ده‌ها نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند. آمار ابتلا به کووید-۱۹ در بین کادر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

بیش از ۳۵۰ پزشک و اعضای کادر درمان در اندونزی علی‌رغم دریافت واکسن کرونا، به این بیماری مبتلا شده‌‌اند و ده‌ها نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در بین کادر درمان در اندونزی نگران‌کننده است و می‌تواند کارایی برخی واکسن‌ها را در مورد انواع عفونی‌تر کرونا زیر سوال ببرد. «بادای ایسمویو»، مدیر مرکز بهداشت و درمان منطقه کادوس در مرکز جاوه می‌گوید:

«بیشتر اعضای کادر درمان که به بیماری کرونا مبتلا شده‌‌اند،‌ بدون علایم بیماری در منزل در شرایط قرنطینه قرار دارند، اما در این بین ده‌ها نفر از آنها نیز با تب بالا و مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری هستند.»

بیش از ۵۰۰۰ نفر به عنوان کادر درمان در منطقه کادوس مشغول فعالیت هستند که گفته می‌شود ۳۵۰ نفر آن‌ها مبتلا به نوع دلتا کرونا شده‌اند. کادر درمان جزو اولین گروه‌هایی بودند که واکسن کرونا را دریافت کردند. به گفته انجمن پزشکی اندونزی (IDI)، تقریبا اکثر اعضای کادر درمان در این کشور واکسن سینوواک (Sinovac) را دریافت کرده‌اند و اکنون ابتلا و بستری شدن این تعداد، نگران‌کننده است.

از زمان انتشار این خبر، هنوز شرکت چینی تولیدکننده واکسن سینوواک در مورد اثربخشی واکسن این شرکت در برابر گونه‌های جدیدتر ویروس کرونا صحبتی مطرح نکرده است.

اواسط خردادماه، سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای واکسن کرونا چینی سینوواک تاییدیه استفاده اضطراری صادر کرد تا تبدیل به دومین واکسن چینی شود که از این سازمان چراغ سبز دریافت می‌کند.

تاکنون بیش از ۱.۹ میلیون نفر در اندونزی به بیماری کرونا مبتلا شده و آمار فوتی‌ها نیز رقمی بالغ بر ۵۳ هزار نفر است که از این آمار، ۹۴۶ نفر پزشک و اعضای کادر درمان بوده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند که در اندونزی، تاکنون ۵ پزشک و یک پرستار با وجود دریافت دوز اول واکسن، در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند. در جاکارتا  نیز طی یک ماه گذشته، حداقل ۱۲ پزشک با وجود واکسیناسیون در بیمارستان بستری شده‌اند و یکی از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی